City Network

City Network lanserar ny backuptjänst - Onlinebackup.se

Pressmeddelande   •   Sep 14, 2010 10:05 CEST

Backup har länge varit en mycket viktigt men ofta tidskrävande del för it-ansvariga. Det är inte sällan backup sägs ha tagits men när den väl behövs vid en kris – så fungerar det helt enkelt inte. Idag är data kritiskt för de flesta organisationer och man har inte råd att tumma på kvaliteten av sin backup. Med det som bakgrund nylanserar City Network onlinebackup.se idag.

Onlinebackup.se löser problemet med en fungerande backup och disaster recovery utan att ta mycket tid i anspråk. Enkelt och effektivt är ledorden. Detta i kombination med mycket attraktiva priser gör onlinebackup.se till en lösning för både mindre och stora företag som inser att backup är viktigt och måste skötas rätt. Stöd finns för alla de populära operativsystemen och applikationerna.

-Både internt och mot kunder har vi upplevt att backup är både krångligt och dyrt. Det är också därför så många slarvar med att ha fungerande backup. Att samla all din backup på ett ställe för så lite som 1 krona per gigabyte löser därför ett reellt problem för väldigt många företag, säger styelseordförande, Johan Christenson.

-Onlinebackup.se är en drömlösning för de som ansvarar för backup i en organisation. Att i ett enkelt webbgränssnitt dynamiskt lägga till servrar och arbetsstationer med ett klick är en fröjd. Du samlar dessutom hur du vill monitorera och bli notifierad vid olika tillfällen – oavsett antalet maskiner. Kombinera det med säker backup som dessutom ligger utanför egna kontoret så tar onlinebackup.se backuplösningar till en ny nivå, säger Johan Christenson.

Onlinebackup kommer under hela september vara tillgänglig endast för ett urval av kunder då den lanseras i en stängd beta. I november öppnas tjänsten för allmänheten och vem som helst kan då registrera ett konto.

Om City Network

Med över 10 000 kunder runtom i Sverige är City Network ett av de ledande drifts- och webbhotellsföretagen. Kärntjänster inkluderar webbhotelltjänster, dedikerade servrar, co-location och drift i molnet. City Network är även ombud och registrar för ett antal toppdomäner som till exempel .se-domänen och tillhandahåller domänsöktjänsten domänvaruhuset.se. www.box.se och www.onlinebackup.se är City Network-varumärken. City Cloud är City Networks varumärke inom cloud computing – www.citycloud.se (Europeisk version på www.citycloud.eu). City Network är medlem i TelecomCity. Mer information om City Network hittar du på www.citynetwork.se.

För ytterligare information vänligen kontakta: Johan Christenson, Styrelseordförande, City Network Hosing AB – Epost johan(@)citynetwork.se