Fatburen

Civilekonomerna hyr 1 300 kvm i Fatburen

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2012 15:23 CET

Civilekonomerna hyr 1 300 kvm i kontorsfastigheten Fatburens, inflyttning sker i juni 2013.

Crown Nordic Management och Jones Lang LaSalle har hyrt ut cirka 1 300 kvm i kontorsfastigheten Fatburen (Fatburssjön 9) till Civilekonomerna. Avtalet tecknas på åtta år och inflyttning sker i juni. Civilekonomerna är ett fackförbund och en intresseorganisation för Sveriges civilekonomer och ekonomer och har idag drygt 40 000 medlemmar.

– Vi hälsar Civilekonomerna välkomna till Södermalms kanske mest centrala byggnad. Vi är glada över att ha kunnat attrahera en sådan välkänd aktör och hoppas att de kommer att trivas, säger Karl Henrik Lenneryd på Jones Lang LaSalle.

– Lösningen vi fann i Fatburen motsvarade våra högt ställda krav och lokalerna kommer att anpassas till vår verksamhet. Vi sitter redan i området, trivs väldigt bra och är väldigt nöjda med att finna en lösning här, säger Claes-Göran Granåker, administrativ chef på Civilekonomerna.

Utveckling av Fatburen
En omfattande utveckling av kontorsfastigheten är initierad och arbetet i lokalerna kommer att påbörjas under 2013. Syftet med utvecklingen är att attrahera hyresgäster och möta den efterfrågan som finns gällande smartare kontorslösningar och effektiva ytor.

– Omgestaltningen av Fatburen är påbörjad och vi ser att de första nya hyresgästerna, Civilekonomerna, kommer att kunna flytta in i sina nya lokaler under första hälften av 2013.  Det är ett spännande utvecklingsprojekt som dragit igång och vi ser fram emot att kunna presentera konceptet under 2013,
säger Håkan Larsson, CEO på Crown Nordic Management.

För mer information kontakta:

Håkan Larsson, Crown Nordic Management, tel: + 46 703 448 418, e-post: hakan.larsson@crown-nm.se

Karl Henrik Lenneryd, Jones Lang LaSalle, tel: +46 8 453 50 25, e-post: karl-henrik.lenneryd@eu.jll.com

Om Fatburen
Fatburen erbjuder moderna kontorslokaler med flexibla och effektiva ytor. Totalt 48 000 kvm med adresser på Södermalmsallén och Magnus Ladulåsgatan, centralt belägna både vad gäller kommunikationer och Söders utbud av mat, dryck samt kultur. Ett projekt pågår för att väcka liv i kvarteret, fastigheten Fatburen bidrar med en förbättrad kringmiljö samt restauranger och service i gatuplan för att ge området ett lyft och en identitet. Crown Nordic Management företräder Fatburens ägare Aareal Bank i frågor kring fastigheten.