Classic Mc Moped Club

Classic Mc Moped Club utmanar "alla inom motorkulturen" och speciellt de klubbar som är anslutna till MHRF.

Pressmeddelande   •   Maj 22, 2014 17:16 CEST

Classic Mc Moped Club utmanar "alla inom motorkulturen" och speciellt de klubbar som är anslutna till MHRF att nu på motorhistoriska dagen göra insamlingar till Världens Barn.

Vår röda tråd är tydligen unik då ingen inom motorkulturen aktivt har haft något samarbete med Världens Barn och att vi en liten förening på ca 300 medlemmar vågar utmana ”alla inom motorkulturen”.

Classic Mc Moped Club
www.cmmc.se som firar 15år i år.
Classic Mc och Moped Club (förkortat CMMC) är en nationell klubb med säte i Arlöv (ca 300medlemmar). Vi är en av 175 klubbar som ingår i Motor historiska riks förbundet ( MHRF). För att vara medlem i CMMC skall man i kamratlig anda medverka, värna och bevara klassiska eller kulturhistoriskt intressanta motorcyklar och mopeder. Det krävs dock inte att man har något eget fordon för att få medlemskap. Se nedan vad vi har gjort genom åren.

Vi beslutade att vi ska ha en röd tråd genom årets event då vi anser att ”motorkulturen” kan göra skillnad. Vi tog kontakt med Världens Barn och bollen är i rullning.

Vi har utmanat andra inom ”motorkulturen” att hänga på bl.a MHRF att också delta i insamlingen till Världens Barn. Nu skulle vi behöva lite ”draghjälp” att få ut vårt budskap nationellt.

Vi kanske inte är de största när det gäller den insamlade summan men med rätt ”draghjälp” så kan vi dels få deltagare/publik till våra event men också trigga andra att delta och då blir resultatet
så mycket bättre.

Vi har 5 event planerade i år.

1.
CMMC´s VårVeteranmarknad i Degeberga. 18/4
denna drog in 16400:- till Världens Barn.

2.
Tokrallyt i Önneköp 18/5 vilket tyvärr regnade bort men det kom ändå 55 till start vilket blev 2927:- till Världens Barn.

3.
Vi kör för Världens Barn/Motorhistoriska dagen 6/6 i Staffanstorp (Staffanstorps Motordag tjuvstartar på eftermiddagen och fortsätter dagen efter 7/7)

4.
Årets Veteranmoped i Hörby 31/8

5.
Och final som final Mitt Motor Malmö 27/9

Vi hoppas att denna pressrealese kan hjälpa oss att komma i kontakt med rätt redaktion som är intresserade av att göra ett inslag. Gärna innan den 6/6 så det kan bidra till att fler får kunskap om vad vi gör.

Men också väcka MHRF att delta då andra MHRF klubbar runt om i landet också gör event denna dag.

Vi har genom åren gjort en del event bl.a.

År 2008 “Se OSS, vi vill leva” en insamling till SMC's fond för trafikskadade MC förare.

År 2011
utställningen ”På två hjul” möllegården kultur i Åkarp.

År 2012 Elmia motor show 100kvm mopeder tillsammans med Hjorteds mopedmuseum.

År 2012 Megaparty mopeden 60år i Dagstorp.

Vänligen

Kjell Olofsson för CMMC

Kontakt uppgifter: Ordförande CMMC Johan Svensson tel: 0705-532906

Classic Mc Moped Club
www.cmmc.se som firar 15år i år.