Clear Channel

Clear Channel & Familjeliv Media i säljsamarbete

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2007 14:18 CEST

Den 1 september tar Clear Channel Digital Media över ansvaret för annonsförsäljningen på familjeliv.se samt brollopstorget.se

- Familjeliv och Bröllopstorget är ledande i sina segment och har en tydlig och attraktiv målgrupp säger Ted Johansson, försäljningschef för Clear Channel Digital Media.

- Vi kommer att lägga mycket tid och resurser på dessa produkter då det verkligen finns bra annonsörsunderlag i denna nisch.

Familjeliv.se har över 180 000 unika besökare per vecka och brollopstorget.se ca 93 000, detta enligt KIA index V 33.

- Samarbetet med Clear Channel är både långsiktigt och strategiskt där vi båda kommer att arbeta aktivt för att främja annonsförsäljningen. Vi bedömer att våra produkter är högintressanta som annonsörsforum och att vi kommer få fler nya annonsörer. Vi kommer fortsatt att utveckla produkterna för att ge både besökarna och annonsören ytterligare värde, säger Patrik Högberg, VD Familjeliv Media AB.

Clear Channel - För mer information:

Ted Johansson, försäljningschef Digital Media, 08-522 411 60, 073-944 11 60

Clear Channel är ett av Sveriges ledande mediaförsäljningsbolag och även känt som Sveriges största företag inom utomhusmedia med cirka 100 anställda. Företaget ägs sedan 1998 av den amerikanska koncernen Clear Channel Communications Inc. Koncernen finns representerad i 64 länder och är ett av världens största mediebolag.

www.clearchannel.se

Familjeliv Media AB - För mer information:

Patrik Högberg, VD, 08-437 33 66

Familjeliv och Bröllopstorget ägs av Familjeliv Media AB. Webbplatserna har tillsammas drygt 250 000 unika besökare i veckan som genererar över 20 miljoner sidvisningar. Familjeliv Media AB är ett företag i Stampen-gruppen.

www.familjeliv.se
www.brollopstorget.se