Clear Channel

Clear Channel vinner stor reklamupphandling hos SL

Pressmeddelande   •   Okt 12, 2010 17:15 CEST

Clear Channel återerövrar bussväderskydden och erbjuder annonsörer ett starkare Stockholm än något annat kommersiellt media.

Reklamrätten för bussväderskydden i Stockholm, i folkmun kallade ”busskurerna”, har upphandlats och Clear Channel kommer vara den part som paketerar och säljer reklamplatserna. Avtalet innefattar ca. 3 000 reklamplatser som finns över hela Storstockholm. Från 2011 ökar veckoräckvidden med ett annonsformat till 95%1 i länet.

Vi är glada att vi nu har fått avtalet för bussväderskydden, nu kan vi leverera ett starkare Stockholm till annonsörerna än något annat media,” säger Patrik Hofbauer, VD, Clear Channel Sverige. Han fortsätter, ”Många medier har problem med att nå ut till annonsörers målgrupper vilket är ett allvarligt problem på marknaden. Här kan vi spela en viktig roll i och med att vår räckvidd ökar kraftigt och möjligheterna till målgruppsanpassning är stor. Vi är nu leverantör av all reklam inom SL och det är en klar förbättring för Sveriges annonsörer.

Inom SL2 reser en vardag fler än 710 000 personer och dessa genererar över 2,4 miljoner resor per dygn. Varje dag sker 975 000 på- och avstigningar på busshållsplatserna runt om i länet. Profilen på de resande är ett genomsnitt av Stockholmarna och hela 52% åker kollektivt varje vecka. Kollektivtrafiken i Stockholm har ökat med närmare 8% under 3 år.

1)Outdoor Impact juni 2010. 2)SL Årsredovisning 2007-09

För mer information kontakta:

Patrik Hofbauer, VD, Clear Channel Sverige. Telefon 070-444 00 07

Ted Johansson, Marknadschef, Clear Channel Sverige. Telefon 073-944 11 60

Presstjänst, AB Storstockholms Lokaltrafik. Telefon 08-686 15 50

Clear Channel är Sveriges ledande mediebolag inom Out Of Home med cirka 90 anställda. Clear Channel erbjuder företag att effektivt nå sina målgrupper när de är mottagliga för reklam. I hela Sverige. Dygnet runt. Företaget ägs sedan 1998 av den amerikanska koncernen Clear Channel Outdoor, noterat på NYSE. Koncernen finns representerad i över 50 länder på 5 kontinenter och är ett av världens största mediebolag.