ClearSense (Lokaldelen i Sverige AB)

ClearSense i samarbete med Online Group

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2013 08:00 CET

ClearSense tecknar samarbetsavtal med Online Groups dotterbolag Getupdated gällande sökmotoroptimering för att göra det möjligt att på kortare tid nå ut till fler kunder med erbjudanden som ger dem bästa synlighet online.

ClearSense har tidigare under året vunnit priset som ”Snabbast växande nya partner 2013” vid Google PSP Awards i Paris, och det nya partnerskapet med Online Group är ytterligare stegmot målet att bli kundernas mest lönsamma mediepartner. Tack vare samarbetet kan ClearSense snabbare ge fler små och medelstora företag möjlighet att synas bättre i sökmotorerna.

"För att kunna fokusera på kundernas behov och erbjuda en allt större del av våra kunder modern digital marknadsföring behöver vi en partner inom sökmotoroptimering.  Getupdated kan med Online Group leverera det vi behöver både i fråga om kvalitet och volym för att kunna tillgodose våra kunders behov ." säger Hans Jörgen Wang, VD på ClearSense

"Getupdated har en av de bästa leveranserna av topp-tio placeringar inom sökmotoroptimering i Sverige, något vi är mycket stolta över. Våra tekniker har lång erfarenhet av arbetet och vi ställer höga krav på oss själva. Vi är mycket glada över att bli ny partner till ClearSense och vi ser stora möjligheter till ett utökat samarbete då bolagens tjänster kompletterar varandra väldigt väl. Det här samarbetet är i linje med Online Groups tillväxtstrategi för att bli det ledande bolaget i norra Europa inom Onlinemarknadsföring och hosting." säger Urban Johansson, VD Online Group.

ClearSense är sedan årsskiftet en del av FCR Media som driver de ledande företagen inom lokalt sök i elva länder i Europa. Gruppen har omkring 1 300 anställda och 100 000 kunder och driver sin teknik- och produktutveckling centralt. ClearSense har under 2013 genomgått omfattande förändringar med bland annat nytt varumärke, omstrukturering och ny ledning.

Vi fortsätter utveckla ClearSense på ett sätt som ska öka nyttan för våra kunder. Nöjda kunder ger oss en stabil grund och möjlighet för oss att växa som bolag.” menar Hans Jörgen Wang

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Paul Wood, CMO FCR Media, +46 733 118 368, paul.wood@fcrmedia.com

eller

Sofia Sjölin, Marknadschef ClearSense, +46 708 62 35 58, sofia.sjolin@clearsense.se

Om ClearSense

ClearSense erbjuder en aktuell mix av mediekanaler till små och medelstora företag som vill nå en lokal målgrupp. ClearSense är sedan 1943 en effektiv marknadsföringskanal för svenska företag. Företaget ingår i FCR Media, ett av Europas ledande företag inom området lokalt sök. ClearSense har 180 anställda med huvudkontor i Halmstad. Läs mer på www.clearsense.se