Encubator AB

Cline Scientific utvalt som ett av fyra Unga Innovativa Tillväxtbolag

Pressmeddelande   •   Jun 18, 2013 09:22 CEST

Cline Scientific utvecklar och säljer produkter för biomedicinsk forskning baserat på patenterad nanoteknik. Sedan starten 2012 har bolaget haft ett starkt sälj- och marknadsfokus samt satt upp produktion och R&D i egna lokaler på Carl Skottsbergs gata i Göteborg. Företaget levererar redan till återköpande kunder i Norden där intresset är stort inom stamcellsforskning och utveckling av stamcellsterapier.

Vi är mycket glada att ha blivit utvalda av Vinnova. Det kommer hjälpa oss att genomföra en produktanpassning som efterfrågas inom stamcellsforskning, vilket för närvarande är vår fokusmarknad. Vårt mål är att våra produkter skall bli kritiska komponenter i utvecklandet av stamcellsterapier samt följa med dessa terapier in i produktionsfasen där den stora potentialen finns för oss", säger VD Patrik Sundh.

Är du intresserad av att veta mer om Cline Scientific AB?

Besök då gärna hemsidan på www.clinescientific.com

eller kontakta

Patrik Sundh, VD på 0703-585088

Encubator arbetar med Venture Creation tillsammans Chalmers School of Entrepreneurship. Genom att matcha affärsidéer med ambitiösa entreprenörstalanger skapar Encubator nya tillväxtbolag och bidrar till utbildandet av framtidens entreprenörer. Sedan starten 1997 över 50 bolag skapats.

www.encubator.com