ungap

CloudBox Presenter för kapitelindelad webbtv fyller tre år!

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2013 13:19 CET

CloudBox Presenter fyller tre år och allt fler använder verktyget för att producera kapitelindelad webbtv.

-"Ska man plocka ut den största förbättringen i nya CloudBox Presenter så är det det förbättrade stödet för HTML5 och mobila enheter! En annan spännande nyhet är integrationen mot vissa videotjänsters egna spelare som öppnar upp för bland annat kapitelindelad YouTube-video!"

CloudBox Presenter utvecklas och uppdateras kontinuerligt. Den senaste versionen har ett ytterligare förenklat gränssnitt. Trots det kan vi erbjuda många nya smarta funktioner:

• Flash- och HTML5-spelare som standard.
  • Integration med fler CDN, OVP och ekosystem för Internetvideo.
  • Slidedecks för att hantera flera föreläsares PowerPoint-bilder under ett seminarium.
  • RSS-flöde för effektivt arbetsflöde och enklare sammanställning av spelarlänkar och embedkoder.
  • IFRAME-metod för att integrera OVP-låsta spelare.Delning med QR-kod.
  • Dynamic Visuals för att ändra spelarens utseende under direktsändning.
  • Integration med Open Broadcaster Software.
  • Helautomatiskt funktion för fasta installationer.
  • Supersnabb transkodering och uppladdning av ondemand för Flash och HTML5 i ett steg.

Kommuner, landsting och regioner använder knappsatser och datastöd för sina fullmäktigemöten. CloudBox Presenter har färdiga kopplingar mot dom populäraste mötessystemen Q Enter Plenum och Eltec VoteAid. Exempel på användare är Österåkers kommun och Helsingborg kommun.

Med den senaste tidens debatt om Molnet så är det bra att veta att CloudBox Presenter går att drifta på egna servrar, placerade där man själv vill ha dom.    Faktum är att flera kommuner som använder CloudBox Presenter redan idag lagrar innehållet på egna servrar eller servrar som finns inom Sveriges gränser.

Med CloudBox Presenter från ungap AB dokumenterar och kapitelindelar man webbsända presentationer och möten med synkade PowerPoint-bilder, ärenden, talare och PDF-dokument.

Läs mer på www.ungap.com