Cloudfinder

Cloudfinder lanserar backuptjänst för Microsoft Office 365

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2013 09:00 CET

Malmöbaserade backupföretaget Cloudfinder expanderar sin plattform till att omfatta Microsofts molntjänst Office 365. Efterfrågan av backup för molntjänster ökar i takt med att företag inser att leverantörerna inte täcker förlust av information orsakade av exempelvis användarmisstag eller externa attacker. Cloudfinders automatiserade och stabila backup för molntjänster är en bra försäkring mot kostsamma avbrott i arbetet.

I takt med att företag flyttar till molnet sprids viktig data över hela internet. Från och med 1 november erbjuder Cloudfinder även backup till användare av Microsoft Office 365. Sedan tidigare omfattar plattformen Google Apps och Salesforce. Cloudfinders backuplösning hjälper användare av Office 365 att skydda sig mot all typ av dataförlust orsakad av till exempel mänskliga fel, mjukvarufel eller hackerintrång.

Förra året förlorade en tredjedel av de företag som använder molntjänster information, mestadels på grund av de anställdas misstag. Att ha en säker och automatiserad backuptjänst är ett bra sätt att förhindra detta.

Cloudfinder tar dagligen säkerhetskopior av alla Microsoft SkyDrive Pro-dokument, Sharepoint Online dokumentbibliotek samt epost, kontakter och kalendrar i Exchange Online och lagrar alla äldre versioner i Cloudfinders SafeHaven valv.

Vad som skiljer Cloudfinder från konkurrenterna är hur enkelt det är att söka och återställa information. De flesta vet hur man använder en sökmotor - precis så enkelt är det att använda Cloudfinder. Användargränssnittet är byggt kring sökfunktionen och har en visuell översikt som ger bra kontroll. Med den centrala sökfunktionen är det enkelt att hitta, återställa, exportera, migrera och analysera information. Cloudfinder är också det enda företaget inom backup för molntjänster som kan göra sökningar i informationsinnehållet, söka i alla tidigare versioner, söka i alla konton och söka i flera källor (f. n. Office 365, Google Apps och Salesforce) - allt från en och samma plattform.

“Vårt mål är att ge företag en pålitlig och lättanvänd tjänst med kraftfulla verktyg för att hitta och återställa data”, säger Cloudfinders produktchef Daniel Kärrholm.

Eftersom en hel del företag faktiskt förlorar data i molnet, ofta på grund av användarnas misstag, är en backupstrategi ett enkelt sätt att trygga sin information. Användare av Office 365 som är intresserade av att veta mer om Cloudfinders plattform är välkomna att besöka  http://www.cloudfinder.com/products/cloudfinder-for-office-365/ eller kontakta sales@cloudfinder.com.

Cloudfinder för Office 365 finns på Microsoft Pinpoint.

Om Cloudfinder
Cloudfinder har snabbt blivit en internationell ledare inom backup av molntjänster. Företagets affärsidé är att kombinera absolut datasäkerhet med marknadens mest intuitiva informationsöversikt och kraftfulla sök- och återställningsfunktioner. För mer information se www.cloudfinder.se