Cloudfinder

Cloudfinder lanserar backuptjänst för Salesforce

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2013 12:00 CET

Malmöbaserade backupföretaget Cloudfinder erbjuder nu hela funktionaliteten hos sin plattform även till användare av Salesforce. Efterfrågan av backup för molntjänster ökar stadigt allteftersom fler och fler företag inser att leverantörerna inte täcker förlust av data som orsakats av korrupt importerad data eller tredjepartsapplikationer.

I takt med att fler företag börjar använda sig av Salesforce för att hantera sina CRM data har också behovet att skydda dessa data blivit en prioritet för IT-chefer. Som ett svar på detta har Cloudfinder uppgraderat sin backuplösning för Salesforce. Från och med 8 november erbjuder Cloudfinder en ny version med förbättrad kapacitet att hantera riktigt stora konton samt nya integrerade återställningsfunktioner. Cloudfinders plattform kombinerar hög datasäkerhet med en intuitiv informationsöversikt, kraftfulla funktioner för filtrering och sökning, enkel återställning och analysverktyg.

“Med Cloudfinders hjälp kan vi erbjuda en komplett lösning som gör att vi kan arbeta med företag som än så länge inte har varit beredda att flytta sina data till molnet”, säger Agnes Sävenstedt på Avalon Innovation.

“Behovet av automatiserad och pålitlig backup för Salesforce är enormt”, säger Marcus Nyman, VD på Cloudfinder. “Företagen öser ner ofantliga mängder affärskritiska data i sina Salesforcekonton och Salesforce själva rekommenderar tredjepartslösningar som Cloudfinder”.

Det centrala i Cloudfinder är funktionerna för sökning och återställande av data. Cloudfinders applikation kan hitta allt från ett enstaka dokument till hela konton och återställa dem med endast ett par klick. Med den kraftfulla funktionen för sökning och filtrering är det möjligt att söka specifikt innehåll, tidigare versioner, specifika användare, konton, mm.

Det som skiljer Cloudfinder från konkurrenterna är hur enkelt det är att söka och återställa information. De flesta vet hur man använder en sökmotor - precis så enkelt är det att använda Cloudfinder. Cloudfinder är också det enda företaget inom backup för molntjänster som kan göra sökningar i informationsinnehållet, söka i alla tidigare versioner, söka i alla konton och söka i flera källor - allt från en och samma plattform.

För närvarande omfattar Cloudfinders plattform Salesforce, Office 365 och Google Apps. Planen är att inom kort expandera plattformen till att omfatta ännu fler molntjänster. Salesforceanvändare som är intresserade av att veta mer om Cloudfinder för Salesforce är välkomna att besöka http://www.cloudfinder.com/products/cloudfinder-for-salesforce/ eller kontakta sales@cloudfinder.com.

Cloudfinder for Salesforce finns på Salesforce AppExchange.

Om Cloudfinder
Cloudfinder har snabbt blivit en internationell ledare inom backup av molntjänster. Företagets affärsidé är att kombinera absolut datasäkerhet med marknadens mest intuitiva informationsöversikt och kraftfulla sök- och återställningsfunktioner.