Cloudmore AB

Cloudmore tecknar distributionsavtal med Iron Mountain Digital

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2010 11:08 CET

Iron Mountain Digital, ett av världens ledande företag inom datasäkerhet och lagring, har tecknat ett distributionsavtal med svenska Cloudmore. Avtalet ger Cloudmore tillgång till flera marknadsledande tjänster inom datasäkerhet och online backup.

Distributionsavtalet med Iron Mountain är en milstolpe i Cloudmores utveckling och ett internationellt erkännande av Cloudmores framgångar som distributör av molntjänster.  ”Iron Mountain är marknadsledande inom sitt område och att de väljer att fördjupa sitt samarbete med oss ser jag som ett mycket gott betyg för vår partnerkanal, för oss som företag och inte minst ett tecken på en mycket stark tilltro till marknaden för molntjänster” säger Michael Wicander, VD Cloudmore AB. ”Marknadspotentialen i norra Europa är enorm och via Cloudmore får vi möjligheten att erbjuda alla företag, oavsett storlek och inriktning, tillgång till en helautomatiserad server backup som skyddar deras data och säkerställer en enkel, snabb och tillförlitlig möjlighet till återställning” säger Garbis Bedoian, Head of Continental Europe vid Iron Mountain Digital.

Den första nya tjänsten som lanseras är LiveVault och lanseringen inleds i början av februari, bara veckor efter det att avtalet skrevs under av parterna. Med distributionen av LiveVault kompletterar Cloudmore sitt utbud av onlinebackup med en avancerad och efterfrågad serverbackup. ”Genom lanseringen av LiveVault kan vi erbjuda en riktig enterprisebackup utan kapitalbindning och därmed, via vår kanal, tillgängliggöra den för alla företag, oavsett storlek” fortsätter Michael Wicander, VD Cloudmore AB.

”Vi valde Cloudmore då de är en erfaren partner med en distributionskanal som passar bra för Iron Mountain’s LiveVault ® online serverbackuplösning. Tjänsten hjälper kunder att minska Recovery Time Objectives (RTOS) och Recovery Point Objectives (RPOs) med snabbhet och bekvämlighet och är en säker, tillförlitlig online backuplösning”, säger Garbis Bedoian och fortsätter ”Att säkert hantera och skydda digital information på ett kostnadseffektivt sätt är viktigare nu än tidigare för många organisationer. ”

Om Iron Mountain Digital

Iron Mountain Digital är världens ledande leverantör av informationshanteringstjänster för dataskydd och återställning, arkivering, eDiscovery och förvaltning av immateriella rättigheter. Den tekniska delen av Iron Mountain Incorporated erbjuder en omfattande svit av lösningar till tusentals företag runt om i världen, direkt och via ett världsomspännande nätverk av kanalpartners. Iron Mountain Digital är baserat i Southborough, Massachusetts USA. www.ironmountain.com

Om Cloudmore AB

Cloudmore, med huvudkontor i Stockholm, Sverige, är en distributör av molntjänster med kunder främst i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Storbritannien och Irland. Cloudmore erbjuder tjänsteleverantörer och mjukvarutillverkare (ISV) möjligheten att sälja och marknadsföra sina tjänster till en bred återförsäljarbas.

Tjänsteleverantörer och ISV:er erbjuds inte bara ett mer kostnadseffektivt sätt att nå ut i partnerkanalen med sina erbjudanden och marknadsföring utan får dessutom möjligheten att bli en del av en meningsfull portfölj av kompletterande tjänster. Återförsäljare får via Cloudmore möjlighet att sälja och marknadsföra molntjänster med fullt ägande av slutkunden inklusive support och fakturering. www.cloudmore.com