Clinical Laserthermia System AB

CLS: Förtydligande om planerad pilotstudie

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2013 13:35 CET

Med anledning av de diskussioner som uppkommit kring den planerade pilotstudien publicerar Clinical Laserthermia Systems AB (publ) härmed ett förtydligande.

CLS ́s VD har under torsdagen den 7 februari 2013 haft ett möte med ledningen för Helsingborgs lasarett. Helsingborgs lasaretts inställning till att genomföra pilotstudien avseende bröstcancer är fortsatt positiv. Avsikten är således att fullfölja studien i enlighet med plan och planerad tid för studiens start kommer att meddelas vid senare tillfälle.

Helsingborgs lasarett får idag många frågor kring studien. Frågor kring studien hänvisas direkt till CLS.

För ytterligare information kontakta:
Lars-Erik Eriksson, VD Clinical Laserthermia Systems AB (publ)
E-post: lee@clinicallaser.se

Clinical Laserthermia Systems AB (publ) utvecklar och marknadsför en säker, skonsam, kostnadseffektiv och kliniskt prövad metod för behandling av solida cancertumörer. Produkten bygger på Immunostimulating Interstitial Laser Thermotherapy (imILT). Mer information finns på www.clinicallaser.se.