Clue Applications AB

Clue bygger 2.500 nya surfzoner

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2007 07:15 CET

Stockholm, 7 februari, 2007. I november 2006 introducerade Clue surfzoner i och omkring alla 7-Elevenbutiker i Sverige. Nu bygger bolaget ytterligare 2.500 surfzoner i Sverige, Norge, Danmark och Lettland. Clue bygger robusta surfzoner för vanligt folk på platser lätta att hitta till. Genom att bygga i och runt väl belägna servicebutiker blir resultatet en unik kombination av surfzoner och stadsnät.

"Redan idag har vi bäst täckning i centrala Stockholm och med våre ytterligare 125 surfzoner får Stockholmarna sitt första trådlösa stadsnät inom kort", säger Magnus Melander, marknadschef på Clue. "Vår fina täckning och våra konsumentvänliga priser kommer att sätta fart på WLAN-användandet även i våra nya länder" fortsätter Melander.
Den som vill använda Clues nät vänder sig direkt till butiken eller till operatören Rover Rabbit på www.roverrabbit.com
. Priserna är idag 19 kr för 1 timma, 39 kr per dag och 199 kr i månaden inklusive moms.
För ytterligare information var vänlig kontakta Magnus Melander, Marknadschef Clue, magnus@clue.se eller 070-230 72 51.