Kulturdirekt

Clyde och Bonnie

Pressmeddelande   •   Mar 20, 2012 23:03 CET

Trasiga och hungriga på kärlek möts de i en videobutik. Livet har inget att erbjuda. Framtiden är tristess, ensamhet, videospel och chips. Clyde och Bonnie ser det som ett mirakel att de har träffats

“Bonnie kom in genom dörren och världen stannade av, allt var i slow motion. Du vet inte vad kärlek är förrän du drabbas själv. Jag trodde att jag aldrig skulle kunna andas igen.“ Clyde

Fiktionen kryper in i verkligheten. I sin nya värld har de makt och här är de berömda - kända och omtalade som sina många idoler från film och teve. Nu, när de funnit varandra och kärleken vill de ändra sina liv i grunden. Det blir en väg kantad av våld och död.

”Bonnie och Clyde förstås, det var sådana som ville göra något med livet, som inte bara ville sjunka ner i depressionsträsket. De tog vad de behövde utan hänsyn till konsekvenserna.” Clyde

Clyde och Bonnie är en fysisk föreställning med inslag av dans och mim. Historien utspelar sig i gränslandet mellan verklighet och fantasi. Här finns desperationen men också en svart humor.

Holger Schober
Clyde och Bonnie (2008) är skriven av den Österikiske dramatikern och regissören Holger Schober. Holger Schober är författare till en rad framgångsrika pjäser för unga som, Hikikomori och Min mor Medea.

Av: Holger Schober
Regi: Anders Alnemark
Koreografi: My Areskoug
Scenografi: Anna Sigurdsdotter
Komposition: Anders Nyström
Översättning: Marc Matthiesen
Bonnie: Elin Söderquist
Clyde: Marcus Johansson

SPELAS PÅ ROSENLUNDSTEATERN Rosenlundsg 12 T Mariatorget

Genrep
18 april 10.00 12.30
19 april 10.00 12.30

Spelas
20 april 10.00 12.30
25 april 10.00 12.30
26 april 10.00 12.30
27 april 10.00 12.30

Information biljettbokning:
info@fredag.info

Om Kulturdirekt
Kulturdirekt samlar Stockholms fria kulturliv på webben och i Kulturhuset vid Sergels torg. Som medlemsförening är vårt primära syfte är att underlätta mötet mellan Stockholms läns kulturarrangörer och kulturkonsumenter. Vi är det fria kulturlivets demokratiska plattform där alla medlemmar, på lika villkor, ska ha möjlighet att exponeras i ett relevant och kvalitativt forum.