Coast Communications AB

Coast Communications nominerat till Columbi Ägg

Press Release   •   Apr 06, 2009 11:24 CEST

Stockholm - 6 april, 2009 - Coast Communications nominerades som en av finalisterna till Columbi Ägg av tidningen Dagens Samhälle. Segrade gjorde Avfall Sverige tillsammans med reklambyrån Hilanders och mediekonsulten Bright Media. Coast Communications nominerades för sina insatser i Mercedes-Benz miljökampanj tillsammans med reklambyrån Bates Y & R i Köpenhamn och mediekonsulten Mediaedge CIA.

Columbi Ägg arrangeras av tidningen Dagens Samhälle och belönar reklam riktad till beslutsfattare inom offentlig sektor. Reklamtävlingen startade 1993 och är därmed inne på sitt 16:e år.

Årets jury har bestått av Södertäljes kommunstyrelseordförande Anders Lago, landstingsdirektör Mona Boström, Stockholms Läns landsting, Max Apéria, byråvalsrådgivare, Björn Schumacher, cd SWE, marknadschef Henrik Larsson, representant för förra årets vinnare Sirius IT samt Dagens Samhälles chefredaktör Lena Hörngren.

Övriga nominerade var:

Arbetsförmedlingen, Byrå: Storåkers McCann, Mediekonsult: Initiativ Universal Media
Cramo, Byrå: Volt, Mediekonsult: ADON
Logica, Byrå: Gyro Scandinavia
Läkemedelsindustriföreningen, Byrå: Gullers Grupp och Tilllsgruppen
PACTA, Byrå: Z:CO, Mediekonsult: Zenith Media
PREEM, Byrå: Lundberg & Co, Mediekonsult: Bizkit
Riksbyggen, Byrå: Kasselring & co, Mediekonsult: Starcom
Riksgälden, Byrå: Storåkers Mc Cann, Mediekonsult: Bizkit
Samhall, Byrå: Lundberg & Co, Mediekonsult: Starcom
Strängbetong, Byrå: Grand, Mediekonsult: Bizkit
Veidekke, Byrå: Karlavagnen
Volkswagen Personbilar, Byrå: DDB, Mediekonsult: Mediacom

Coast Communications är en kommunikationsbyrå med sin tyngdpunkt inom public affairs, public relations, investor relations och kriskommunikation. 2008 rankades byrån som nummer ett i landet i Sverige Bästa Byrå, landets största kundundersökning inom området. Coast har egna kontor i Stockholm och Köpenhamn och är en del av PRGN Group med 50 byråer runt om i världen med en sammanlagd omsättning på strax över 100 miljoner US dollar.

För ytterligare information kontakta:
KG Rickhamre, vd Coast Communications
Tel +46 8 402 98 80, mobil +46 709 549 109
kg.rickhamre@coast.se

www.coast.se

Coast Communications grundades 2001 och bedriver egen verksamhet i Stockholm och Köpenhamn. Byrån fokuserar på kommunikationsaktiviteter inom sektorerna teknologi, finans, vård och konsumtent. Sedan 2006 är Coast Communications stolt medlem av PRGN, ett globalt nätverk av särskilt utvalda oberoende kommunikationsbyråer.