Coast Communications AB

Coast Communications startar i Danmark

Press Release   •   Aug 24, 2007 16:11 CEST

Stockholm – 24 augusti, 2007 – Kommunikationsbyrån Coast Communications startar egen byrå tillsammans med Christina Sørensen i Köpenhamn. Byrån kommer att heta Coast Communications Danmark ApS och drivas av Christina Sørensen. Hon kommer närmast från Penlau där hon varit PR chef.

– Vi har haft en bra nätverkslösning i Köpenhamn men nu var det dags att öppna eget, säger KG Rickhamre, VD Coast Communications. Christina Sørensen är en person vi framgångsrikt har samarbetat med både på nätverksbyråer och som kund. Vi är fulla av tillförsikt inför starten.
Coast Communications får adress Havnegade i Köpenhamn och med nyrekryteringar planerar Coast Communications ApS i Danmark att sysselsätta tre-fyra konsulter inom två år.

– Marknaden i Köpenhamn är spännande och Coast Communications har redan flera uppdrag här, säger Christina Sørensen, Managing Director Coast Communications Danmark. Med en spets inom technology och strategiskt mediestöd har vi alla chanser att bygga en stark axel Köpenhamn – Stockholm. Och vi blir en mycket starkare samarbetspartner gentemot internationella kunder, som vill ha en single-point-of-contact i Skandinavien.

Första egna kund för Coast Communications Danmark blir Printguiden – ett webbaserat tryckhjälpmedel. Arbete inleds även med Tellio som är ledande i Norden inom bredbandstelefoni. Byrån öppnar 1 september 2007.

För ytterligare information kontakta:
KG Rickhamre, Byråchef Coast Communications, tel +46 8 402 98 80,
mobil +46 709 54 91 09, kg.rickhamre@coast.se

Christina Sørensen, MD Coast Communications Danmark ApS, mobil +45 23 96 77 33,
christina.sorensen@coast.se

www.coast.se

Coast Communications i Stockholm är en högkvalitativ kommunikationskonsult inom strategisk kommunikation och kriskommunikation. Företaget startade 2001 och är sedan 2006 medlem i PRGN, det globala nätverket för exklusivt inbjudna oberoende kommunikationsbyråer. Branschtidningen Resumé utsåg efter en större kundundersökning i januari 2006 Coast Communications till en av Sveriges topp-3 PR-byråer i sin kategori.