ColorGlo International Sweden AB

ColorGlo Franchise öppnar nu i Karlstad

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2016 13:48 CET

Det är entreprenören Jan Andersson som öppnar ColorGlo verksamheten. Här i Karlstad finns ett enormt bilintresse och därmed en enorm marknad för ColorGlos tjänster. Allt från slitage av läder till brännmärke, fläckar, oönskade odörer ingår i tjänsteutbudet. Vi kan också ändra färg på inredningar även om det inte tillhör vår dagliga verksamhet. Affärsidén är att Reparera, Restaurera, Imponera! Något som ColorGlo tekniker gjort i över 35 år. Vi använder vattenbaserade miljövänligt produkter. Detta är en helt ny tjänst för Karlstadsborna. Ett nytt företag brukar ofta få uppmärksamhet och lokalbefolkningen anlitar gärna företag som ligger nära och drivs av driftiga entreprenörer.

Samarbeten med försäkringsbolag och skadeverkstäder finns redan etablerat. ColorGlo finns redan på 16 orter i Sverige. De vanligaste reparationerna är skador i bilinredningar, men även slitage och skador på soffor, fåtöljer, båtsäten är vanliga.

Volvo säte med slitage lagas av ColorGlo

Skada på en instrumentpanel från inbrott, vinylreparation.