Com Hem AB

Com Hem och Riksbyggen ingår nytt ramavtal om triple play

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2007 09:05 CEST

Com Hem och Riksbyggen har ingått ett nytt ramavtal gällande nyanslutning,
ombyggnad, uppgradering och felavhjälpande service av fastighetsnät samt leverans
av triple play-tjänster: tv, bredband och telefoni.

Ramavtalet omfattar förmånliga villkor för bostadsrättföreningar med tillsammans 150 000 hushåll att ingå avtal med Com Hem gällande nyanslutning, ombyggnad, uppgradering och felav¬hjälpande service av fastighetsnät. Dessutom ges möjlighet att teckna gruppavtal med Com Hem, vilket innebär att samtliga hushåll i bostadsrättsföreningen får tillgång till analog- och digital-tv samt bredband och telefoni på förmånliga villkor.

– Det är glädjande att vi kan fortsätta vårt mångåriga samarbete med Riksbyggen. Idag är fler än 80 000 Riksbyggen-hushåll anslutna till vårt nät och det är vår förhoppning att de ska bli ännu fler i och med detta avtal. Riksbyggen och Com Hem har alltid haft en strävan att hitta bra kundanpassade lösningar och detta avtal är ytterligare ett bra exempel på det, säger Gunnar Asp vd på Com Hem.

Gunnar Asp, vd Com Hem, tel: 08-553 630 00

Bernd Schmitz, tf informationschef, Com Hem, tel: 08-553 634 40, e-post: bernd.schmitz@comhem.com

Com Hem är Sveriges ledande leverantör av triple play-tjänster - tv, bredband och telefoni. Cirka 40 procent, 1,75 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud samt prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för bredband och fast telefoni. Com Hem erbjuder även interaktiva tjänster som underlättar drift, kommunikation och underhåll för fastighetsägare. Företaget grundades 1983, har cirka 700 anställda och huvudkontor i Stockholm. Ägare är The Carlyle Group och Providence Equity Partners. För mer information, se: www.comhem.se