Petré Event & PR AB

Comedy Central startar klubb i Stockholm

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2011 10:36 CET

Comedy Central är världens kändaste humorvarumärke och en av USA:s största TV-kanaler. Kanalen är välkänd för att vara den främsta språngbrädan för nya komiker i USA. Dagens megastjärnor som Dave Chapelle, Pablo Francisco och Jeff Dunham stod alla på Comedy Centrals scen i början av karriären, idag säljer de ut stora arenor på ett ögonblick.

I Sverige storsatsar nu kanalen och tar ner varumärket på gatan genom att tillsammans med Bokastandup.se starta klubb på Brunnsgatan 6, nästan mitt på Stureplan.

-       Detta är som om MTV hade startat en musikscen i centrala Stockholm när de lanserades i Europa, säger Peter von Satzger, kanalchef på Comedy Central.

På Comedy Central LIVE kommer publiken njuta av det absolut bästa inom svensk stand up, förhandlingar pågår också med internationella komiker inom Comedy Centrals globala nätverk. Tanken med klubben är också att ge några få idag dolda, svenska talanger en skjuts i karriären:

-       Förra året sökte vi Sveriges roligaste ansikte och filmade Stockholm Comedy Festival då insåg vi att Sverige är fullt av humortalanger. Stand up är första anhalten för de största komikerna och en stor del av Comedy Centrals DNA. Sverige är fullt av riktigt skickliga komiker och vi vill med klubben skapa en scen för de hetaste just nu, säger Peter.

Samarbetspartnern Bokastandup.se är kända för sin förmåga att hitta och lansera nya talanger. De har bland annat lanserat både Björn Gustavsson och Petra Mede:

-       Tillsammans med världens största humorjätte ska vi sprida glädje i detta land. Sverige behöver mer humor och tillsammans kommer vi kunna erbjuda den ultimata humorupplevelsen, säger Jacob Öqvist från Bokastandup.se.

Till att börja med kommer klubben att arrangeras tio fredagar i rad med premiär fredagen den 25 februari. Showerna kommer att börja kl. 20.00 och pågå i ca. 2 timmar med paus. Portarna kommer dock slå upp redan 17.00 för den som är sugen på en after work eller en bit mat från restaurang Gotlands skräddarsydda barmeny. Biljetten kostar 135 SEK och kan antingen köpas direkt i dörren eller via www.comedycentrallive.se.

Fakta:

• När: tio fredagar i rad med start den 25 februari.
  • Tid: Showen börjar 20.00 och pågår i ca. 2 timmar. Insläpp börjar 17.00 för den som vill värma upp med en öl och äta en bit mat från Brunnsgatan 6 barmeny
  • Var: På Brunnsgatan 6 intill Stureplan i Stockholm
  • Biljetter: biljetter kostar 135 SEK och kan köpas direkt i dörren – men för att vara på den säkra sidan rekommenderas förköp via www.comedycentrallive.se

För intervjuer, vänligen kontakta