Kalmar Science Park

Comenius vinnare av Kalmar Science Park Award

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2014 02:00 CET

2013 års Kalmar Science Park Award tilldelades Comenius Svenska AB under Guldfesten i Kalmar, lördagen den 8 februari 2014.

För sjätte året i rad delades Kalmar Science Park Award ut under Guldfesten i Kalmar. Priset uppmärksammar och premierar en entreprenör eller ett företag inom Kalmar Science Park som har tagit- ett för verksamheten- stort kliv framåt. Det viktigt att våga satsa och vara nytänkande eftersom det är en förutsättning för tillväxt. Comenius Svenska AB blev juryns val och därmed årets pristagare.

Juryns motivering

Med stor skicklighet och erfarenhet lägger vår pristagare världen för sina fötter. Med ett innovativt och världsledande verktyg och hängivet entreprenörskap växer man stadigt både lokalt och globalt. Genom hårt och envist arbete har man föredömligt tagit sig till sin nuvarande position. Kalmar Science Park Award går i år till ett företag som känns igen från Gasell-listor och är ett av Sveriges snabbast växande företag inom sin genre.

För att kunna vinna Kalmar Science Park Award måste du vara entreprenör eller företag inom Kalmar Science Park Incubator, Member Network eller e-Commerce.

Vinnare av Kalmar Science Park Award:

2008  CRL Sweden

2009  Nallebudet & Co

2010  Jörgen Bödmar (DesignOnline)

2011  Social Works Scandinavia

2012  Bygghemma

2013  Comenius Svenska AB

För mer pressinformation, kontakta:

JOHANNA WIHL | verksamhetsansvarig
Kalmar Science Park Member
johanna.wihl@kalmarsciencepark.se
0480-45 34 22 eller 0706-84 27 77
www.kalmarsciencepark.se

Kalmar Science Park är den kreativa mötesplatsen för idéer och innovativa företag som vill växa. Medlem i Swedish Incubators & Science Parks, den rikstäckande branschorganisationen, och bidrar till att utveckla det nya näringslivet i Sverige.