Choice Hotels

Comfort Hotel lanserar LÅGPRISKALENDER på nätet

Pressmeddelande  •  2006-03-09 08:39 CET

Comfort Hotel, som är en del av Choice Hotels Scandinavia, lanserade fredagen den 3 mars en Lågpriskalender på Internet. Lågpriskalendern innehåller nettopriser på alla Skandinaviska Comfort hotell. I Lågpriskalendern finns det priser som sträcker sig enda ner till 395 kronor för ett rum.

– Idén med en lågpriskalender kommer från flygbranschen som länge har haft en långt mer offensiv prispolitik än vad hotellbranschen i Skandinavien har, säger Thomas Westergaard, direktör för Comfort Hotel i Norden.

– Vi ser att en offensiv prispolitik med låga priser på en andel av våra hotellrum kan inspirera till ökad trafik inte bara till hotellet utan även till destinationen. Vi har en tro på att kombinationen mellan en bra produkt med ett optimalt läge och ett attraktivt pris kommer att bli en vinnare på marknaden, avslutar Westergaard.

Lågpriskalendern finns tillgänglig för bokning på Choice Hotels Scandinavias webbsida, www.choicehotels.se

Comfort Hotel består i dag av 28 hotell. Hotellen finns centralt belägna i alla skandinaviska huvudstäder samt de största städerna i Danmark, Norge och Sverige.

För mer information, kontakta:
Thomas Westergaard, direktör Comfort Hotel i Norden, +47 902 76 777

Comfort Hotel är till för resande som söker ett bra och centralt boende. Hotellen är prisvärda, har effektiva lösningar och tillmötesgående medarbetare.

Comfort Hotel ingår i Choice Hotels Scandinavia som är Nordens största hotellkedja med över 150 hotell i Danmark, Estland, Finland, Litauen, Norge och Sverige. Kedjan marknadsför de fem varumärken Comfort Hotel, Quality Hotel, Quality Resort, Clarion Collection och Clarion Hotel. Företaget strävar efter att framstå som det mest självklara hotellalternativet för affärs-, semester-/fritidsresenärer samt konferensarrangörer.
Choice Hotels Scandinavia är en del av Choice Hotels International med över 5 000 hotell i 42 länder.

För mer information om Comfort Hotel och Choice Hotels Scandinavia se www.choicehotels.se

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom