HP

Commaxx ny HP-partner för tunna klienter

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2012 12:37 CEST

HP har tecknat ett nytt avtal med Commaxx som framöver kommer serva, ge support och utveckla kanalen för HPs tunna klienter. Det nya avtalet trädde i kraft 1 augusti 2012.

Commaxx blir ny partner för HP i sverige för tunna klienter, bland annat med ansvar för att vidareutveckla kanalen inom området. Commaxx kommer även att erbjuda återförsäljare sälj- och tekniksupport både före och efter en affär med HP´s tunna klienter.

- Vi ser Commaxx som det företag i Sverige som är absolut vassast på tunna klienter och genom detta avtal får vi möjlighet att ytterligare stärka vår ställning inom detta område som är under starkt tillväxt, säger Stefan Bergdahl, partneransvarig på HP.

I samband med det nya supportavtalet har HP också introducerat en rad nya produkter inför hösten. Bland nyheterna finns bland annat en all-in-one modell vilket är något som haft stor efterfrågan den senaste tiden.

- Vårt huvudsakliga fokus kommer att ligga på återförsäljarna så att de får de bästa förutsättningarna för att kunna erbjuda rätt produkter till rätt kunder. Kombinationen av vår kunskap på området, redan etablerade ställning på marknaden och HPs utbud inom tunna klienter gör att vårt erbjudande kommer att bli unikt, säger Robert Wadstein, vd på Commaxx.

Om HP

HP skapar nya möjligheter för tekniken att ha en meningsfull inverkan på människor, företag, organisationer och samhälle. Som världens största teknikföretag erbjuder HP lösningar som spänner över utskrifts- och datorprodukter, mjukvara, tjänster och it-infrastruktur för att lösa kundernas behov. Mer information om HP (NYSE: HPQ) finns på http://www.hp.com