Communicare

Communicare medverkar på Utbildning, Arbete & Framtidsmässa

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2010 10:07 CEST

Den 9 november arrangeras Utbildning-Arbete-Framtid mässan på Conventum. Mässan är till för alla som  som söker sig vidare inom utbildning och arbete. Mässan är även till för dig som vill förverkliga en dröm om att starta eget eller att resa utomlands.

Communicare medverkar i årets mässa med monter och inspirationsföreläsningen ”Varför inte starta eget istället?” där vi menar att eget företag inte måste vara stort och krångligt! På bara 30 minuter beskriver vår föreläsare Cecilia Lyche ett sätt att driva företag som inte innebär affärsplaner och likviditetsbudgetar, utan att istället fokuserar på att skicka iväg din första faktura. Sluta fråga dig själv vad du skall bli när du bli stor och fokusera istället på här och nu – vad kan du ta betalt för redan idag?

Cecilia Lyche är en 23 år gammal entreprenör uppväxt och bosatt i Göteborg. Med en passion för mötet mellan människor och varumärken arbetar hon med att arrangera olika typer av konferenser och konvent.

HIT KOMMER VI!

Datum: 9 november
Plats: Conventum
Tid: Mässan är öppen från 09:00 – 16:00. Vår föreläsning börjar kl. 14:30 på Scen A.

För mer info:
Joel Rudolfsson
Projektledare Communicare
Attityd 2010 Örebro län & Västmanlands län
Epost: joel.rudolfsson@communicare.nu

Communicare är en non-profit ungdomsorganisation som arbetar för att unga människor skall göra det de vill. Organisationen jobbar med att stimulera entreprenörskap, handlingskraft och motivation hos unga kvinnor och män.

Communicare använder begreppet "ungt entreprenörskap" för det som unga människor behöver för att finna sin alldeles egna väg till vuxenliv, försörjning och delaktighet. Det handlar om makt över vardagen, makt över sitt egna liv, vilket är grogrunden för all tillväxt och demokrati. Vi vill förändra världen, en människa i taget.