Community Entertainment

Community Entertainment: CEAB dotterbolag Easy Business erbjuder ny tjänst!

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2010 14:41 CEST

Under förra veckan inledde vårt dotterbolag Easy Business Sweden AB ett samarbete med företaget Picsearch AB (publ) vilket innebär att de nu även kan erbjuda sina kunder en integrerad streaming video-tjänst i webbtjänsten Easy Business CMS.

Första kund att använda sig av den nya tjänsten är Strängbetong som från och med igår kör den integrerade streamingtjänsten på sin webbsida.

Med hjälp av ett kraftfullt backoffice, som hanterar marknadens alla olika videoformat, laddas filmerna upp i råformat och sedan med hjälp av endast en knapptryckning sker en automatisk konvertering som gör att man inom bara några minuter kan publicera filmen direkt på webbplatsen, i sin egen YouTube-kanal och faktiskt även som mobilvideo.

Filmerna kan också enkelt delas och bäddas in av besökarna, samt spridas i populära sociala nätverk som facebook och twitter.

Om Easy Business Sweden AB
Easy har sedan 2001 utvecklat och levererat webbsidor och intranät till företag, organisationer och skolor där kunden själv sköter all hantering av innehållet. Kännetecknande för Easys produkter är den breda funktionaliteten, användarvänligheten och den korta startsträckan då vi arbetar med färdiga moduler som vi sedan skräddarsyr efter kundernas unika behov. Mer info: www.easybusiness.se,

För ytterligare information vänligen kontakta:

Nils-Åke Fahlén, VD, Community Entertainment AB
Tel: 070 - 746 00 80, E-post: nils@comentab.se

Alex Lewerentz, VD, Easy Business Sweden AB
Tel: 073 - 514 35 64, E-post: alex@easybusiness.se

Om Community Entertainment AB
Community Entertainment AB:s affärsidé är att kombinera tävlingar, frågesportspel med underhållning på nätet. Våra produkter bidrar till att öka intresset att besöka våra kunders webbsidor. Tillsammans med kunderna skapar vi nya intäkter via riktade budskap till slutanvändaren. Intäkterna kommer från försäljning av Quiz-applikationer, annonser och som plattformsleverantör. Sedan augusti 2008 är CEAB listat på Aktietorget. www.comentab.se