Community Entertainment

Community Entertainment: CEAB's dotterbolag Easy Business lanserar kinesisk hemsida!

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2010 13:26 CET

Under förra veckan lanserade Easy Business sin första webbsida på kinesiska baserad på deras CMS för kunden eBuilder i ett led att utveckla deras webbnärvaro och stödja deras verksamhet i Asien. eBuilder är ett globalt företag som levererar "Molnprocesser för Värdenätverk" och med mer än en halv miljon användare som använder eller deltar i deras processer i över 50 länder.

"The market for eBuilder's Cloud Processes for the Value Network keeps growing globally. eBuilder thanks Easy Business for their excellent implementation of eBuilder's new Chinese web pages, which support this strategic market."
- Cong Li, Product Marketing Controller på eBuilder

Projektet innebär inte bara ännu en lyckad leverans, utan också att deras publiceringsverktyg "Easy Business CMS" nu även är anpassat till att stödja asiatiska språk vilket gör att en enorm ny marknad öppnar upp sig för bolaget och deras produkter och tjänster.

"Vårt CMS har tidigare stöd för de nordiska språken, samt engelska, tyska, franska, spanska, italienska och holländska och en av våra strategier har varit att utöka språkstödet till att även omfatta asiatiska språk och konvertera allting till UTF-8 format."
- Alexander Lewerentz, VD på Easy Business Sweden AB

Om Easy Business Sweden AB
Easy har sedan 2001 utvecklat och levererat webbsidor och intranät till företag, organisationer och skolor där kunden själv sköter all hantering av innehållet. Kännetecknande för Easy's produkter är den breda funktionaliteten, användarvänligheten och den korta startsträckan då vi arbetar med färdiga moduler som vi sedan skräddarsyr efter kundernas unika behov.

Mer info: www.easybusiness.se.
För ytterligare information vänligen kontakta:

Nils-Åke Fahlén, VD, Community Entertainment AB
Tel: 070 - 746 00 80, E-post: nils@comentab.se

Alex Lewerentz, VD, Easy Business Sweden AB
Tel: 073 - 514 35 64, E-post: alex@easybusiness.se

Om Community Entertainment AB
Community Entertainment AB:s affärsidé är att kombinera tävlingar, frågesportspel med underhållning på nätet. Våra produkter bidrar till att öka intresset att besöka våra kunders webbsidor. Tillsammans med kunderna skapar vi nya intäkter via riktade budskap till slutanvändaren. Intäkterna kommer från försäljning av Quiz-applikationer, annonser och som plattformsleverantör. Sedan augusti 2008 är CEAB listat på Aktietorget. www.comentab.se