Community Entertainment

Community Entertainment: CEAB's första månad med svarta siffror!

Pressmeddelande   •   Nov 12, 2010 15:26 CET

För oktober månad visar CEAB ett överskott på 105 430 kr. När vi nu brutit trenden hoppas vi fortsättningsvis löpande kunna visa svarta siffror. Bolaget har fler spännande affärer som kommer kunna stärka denna trend. Mer information kommer senare. Vi släpper samtidigt vår rapport för Q3 idag den 12/11, mot aviserat datum 26/11.

Under hösten 2010 har Community Entertainment (CEAB) haft fler genombrott i marknaden med sin utvecklade mjukvara för frågesport. Nationalencyklopedin (NE), som i augusti köpte en egen installation av CEABs frågesportsmotor, visade på skolmässan upp nya spännande tillämpningar av Kunskapsjakten.

CEAB har till Bonnier Utbildning utvecklat och specialanpassat en modul i Million Mind, vårt verktyg för frågesport, som visades på Skolforum i Älvsjö i början av november. Vår plattform blir nu en integrerad del i de digitala böcker Bonnier Utbildning nyligen lanserat på bonline.se. Det finns ett otal möjligheter att vidareutveckla vår plattform och vi ser fram emot ett fortsatt samarbete med Bonnier Utbildning som har stora planer för vår plattforms användningsområde.

Ett universitet i Sverige har aviserat intresse att använda vår plattform som ett verktyg för examination av studenter på universitet och högskolor. Detta i syfte att automatisera och rationalisera dyrbara resurser från lärare. Efter ett proof-of-concept i Sverige ser vi en mycket stor potentiell internationell marknad.

Tack vare förvärvet av Easy Business AB kommer nu CEAB kunna implementera ett fullt färdigt back office som under våren 2011 väsentligt kommer att bredda kundunderlaget när vi fullt ut kan utnyttja Easy Business övriga tjänster.

CEAB har identifierat E-Learning bli det produktområde som i framtiden kommer spela en alltmer dominerande roll. Frågesporter kan även användas i intranätet som kompetens och informationsverktyg i samband med nya produktlanseringar för större företag. CEAB kommer under senhösten 2010 förfina plattformen och med dessa förbättringar under 2011 skapa nya intäktsmöjligheter" säger Nils-Åke Fahlén, VD i Community Entertainment.

Läs mer på www.millionmind.com www.easybusiness.se
För ytterligare information vänligen kontakta:

Olav Törnblom, Sales, CEAB 070 219 04 06, olav@comentab.se
Alex Lewerentz, VD Easy Business Sweden AB, 073 - 514 35 64, E-post: alex@easybusiness.se

Om Community Entertainment AB
Community Entertainment AB:s affärsidé är att kombinera tävlingar, frågesportspel med underhållning på nätet. Våra produkter bidrar till att öka intresset att besöka våra kunders webbsidor. Tillsammans med kunderna skapar vi nya intäkter via riktade budskap till slutanvändaren. Intäkterna kommer från försäljning av Quiz-applikationer, annonser och som plattformsleverantör. Sedan augusti 2008 är CEAB listat på Aktietorget. www.comentab.se

Nils-Åke Fahlen, VD, CEAB 070 746 00 80, nils@comentab.se