Community Entertainment

Community Entertainment: CEAB visar upp sin Quiz plattform på Skolforum i Älvsjö 1-3 nov!

Pressmeddelande   •   Nov 02, 2010 16:25 CET

CEAB har på Bonnier Utbildnings uppdrag utvecklat och specialanpassat en modul i Million Mind, vårt verktyg för frågesport, som nu visas på Skolforum i Älvsjö. Vår plattform blir nu en integrerad del i de digitala böcker Bonnier Utbildning nyligen lanserat på bonline.se. Verktyget är tänkt att administreras av lärare och kan sen användas av eleven i övningssyfte, t.ex. för instuderingsfrågor efter varje kapitel. Man kan även arrangera tävlingar med verktyget. Se bilder från Skolforum i bifogad pdf.

Det finns ett otal möjligheter att vidareutveckla vår plattform och vi ser fram emot ett fortsatt samarbete med Bonnier Utbildning som har stora planer för vår plattforms användningsområde. Parterna har som gemensamt mål att under 2011 kunna erbjuda flera underhållande och lärande Quizzer som stärker nyttan för både elever och lärare till de elektroniska läromedel som i framtiden kommer att dominera utbildningssektorn.

CEAB har även diskuterat med ett universitet i Sverige att inleda en förstudie i syfte att ta fram nya digitala verktyg för examination av studenter på universitet och högskolor. Detta i syfte att automatisera och rationalisera dyrbara resurser från lärare. Efter ett proof-of-concept i Sverige ser vi en mycket stor potentiell internationell marknad.

CEAB har identifierat E-Learning bli det produktområde som i framtiden kommer spela en alltmer dominerande roll. Frågesporter kan även användas i intranätet som kompetens och informationsverktyg i samband med nya produktlanseringar för större företag. CEAB kommer under senhösten 2010 förfina plattformen och med dessa förbättringar under 2011 skapa nya intäktsmöjligheter" säger Nils-Åke Fahlén, VD i Community Entertainment.

Läs mer på www.millionmind.com
För ytterligare information vänligen kontakta:

Olav Törnblom, Sales, CEAB 070 219 04 06, olav@comentab.se

Om Community Entertainment AB
Community Entertainment AB:s affärsidé är att kombinera tävlingar, frågesportspel med underhållning på nätet. Våra produkter bidrar till att öka intresset att besöka våra kunders webbsidor. Tillsammans med kunderna skapar vi nya intäkter via riktade budskap till slutanvändaren. Intäkterna kommer från försäljning av Quiz-applikationer, annonser och som plattformsleverantör. Sedan augusti 2008 är CEAB listat på Aktietorget. www.comentab.se

Nils-Åke Fahlen, VD, CEAB 070 746 00 80, nils@comentab.se