Community Entertainment

Community Entertainment: Hattrick.org ansluter till Lagkampen!

Pressmeddelande   •   Apr 21, 2009 13:37 CEST

(Aktietorget: CEAB BTA)

Förra veckan smyglanserades tipsspelet Lagkampen, som bygger på CEAB:s egenutvecklade kompis-betting-plattform.

- Vi kan redan nu se stor respons, stort intresse och aktivt deltagande i tipstävlingen. Vi räknar med att nå 1000 tävlande inom några dagar, säger Nils-Åke Fahlén, VD för Community Entertainment.

I Lagkampen tävlar du tillsammans med dina lagkamrater, kollegor eller kompisar om vem som kan tippa Allsvenskan 2009 bäst.

Eftersom allt är gratis för spelarna sänks tröskeln och öppnar för en mycket bred målgrupp. Spelet finansieras av reklam och sponsorer, vilket passar väl in i CEAB:s partners affärsidéer. Detta innebär att alla deltagande partners tillsammans hjälper till att sälja in annonser och sponsorer för Lagkampen.

- Vi träffade ett samarbetsavtal med Hattrick i fredags och räknar med att få upp deras skin redan idag så de kan vara med i lagtävlingen där första omgången startar i och med spelomgången i morgon den 22 april. Hattrick är världens största fotbollsmangerspel med en aktiv användarbas om nästan 1 miljon unika månadsbesökare. Att Hattrick valt att ansluta sig är ett gott betyg för Lagkampen som idé, säger Nils-Åke Fahlén.

Till hösten 2009, då Europafotbollen drar igång, öppnar Lagkampen för spel på tipskuponger 5 dagar i veckan på ett mycket bredare utbud. Då siktar man på fler och ännu större distributionsplattformar.

10 mediepartners redan i Lagkampen:
Eurosport, Sportnik, Sportal, Fotbolldirekt, Fotbollsverige, Bokat, Sponsorhuset, Fotbollsnytt, Quizcommunity och nu även Hattrick

För mer information besök: www.lagkampen.se
eller kontakta Olav Melander, tel: 070- 219 04 06, E-post: olav@comentab.se

För ytterligare information vänligen kontakta:

Nils-Åke Fahlén, VD, Community Entertainment AB
Tel: 070 - 746 00 80, E-post: nils@comentab.se

Om Community Entertainment AB
Community Entertainment AB:s affärsidé är att kombinera tävlingar, frågesportspel med underhållning på nätet. Våra produkter bidrar till att öka intresset att besöka våra kunders webbsidor. Tillsammans med kunderna skapar vi nya intäkter via riktade budskap till slutanvändaren. Intäkterna kommer från försäljning av Quiz-applikationer, annonser och som plattformsleverantör. Sedan augusti 2008 är CEAB listat på Aktietorget. www.comentab.se