Community Entertainment

Community Entertainment: Lovande start för Lagkampen!

Pressmeddelande   •   Apr 15, 2009 10:30 CEST

(Aktietorget: CEAB)

För en vecka sedan smyglanserades tipsspelet Lagkampen, som bygger vår egenutvecklade kompis-betting plattform. Vi kan redan nu se positiva siffror trots den ringa marknadsföringen från våra mediepartners.

I Lagkampen tävlar du tillsammans med dina lagkamrater, kollegor eller kompisar om vem som kan tippa Allsvenskan 2009 bäst. Eftersom allt är gratis för spelarna sänker vi tröskeln och öppnar för en mycket bred målgrupp. Spelet finansieras av reklam och sponsorer, vilket passar väl in i våra partners affärsidéer. Detta innebär att alla tillsammans hjälper till att sälja in annonser och sponsorer för Lagkampen.

"Lagkampen är ett samarbete med redan etablerade sportportaler. Därmed drar vi nytta av den infrastruktur som dessa mediepartners har. Vi får tillgång till deras besökare från dag ett. Dessutom får vi gratis marknadsföring eftersom alla parter tjänar på den trafik som spelet genererar." säger Nils-Åke Fahlén VD för Community Entertainment.

Redan vid lansering har vi etablerade varumärken som till exempel, Eurosport, Sportnik och Sportal i vårt nätverk. Se alla mediepartners nedan. Till hösten 2009, då Europafotbollen drar igång, öppnar Lagkampen för spel på tipskuponger 5 dagar i veckan på ett mycket bredare utbud. Då siktar vi på fler och ännu större distributionsplattformar.

9 mediepartners från start:
Eurosport, Sportnik, Sportal, Fotbolldirekt, Fotbollsverige, Bokat, Sponsorhuset, Fotbollsnytt, Quizcommunity

För mer information besök: www.lagkampen.se
eller kontakta Olav Melander, tel: 070- 219 04 06, E-post: olav@comentab.se

För ytterligare information vänligen kontakta:

Nils-Åke Fahlén, VD, Community Entertainment AB
Tel: 070 - 746 00 80, E-post: nils@comentab.se

Om Community Entertainment AB
Community Entertainment AB:s affärsidé är att kombinera tävlingar, frågesportspel med underhållning på nätet. Våra produkter bidrar till att öka intresset att besöka våra kunders webbsidor. Tillsammans med kunderna skapar vi nya intäkter via riktade budskap till slutanvändaren. Intäkterna kommer från försäljning av Quiz-applikationer, annonser och som plattformsleverantör. Sedan augusti 2008 är CEAB listat på Aktietorget. www.comentab.se