Community Entertainment

Community Entertainment: Marknadsinformation -Pågående diskussioner och förhandlingar

Pressmeddelande   •   Apr 20, 2009 11:07 CEST

(Aktietorget: CEAB)

Under de senaste veckorna för bolaget omfattande diskussioner med flera intressenter inkluderande ett konsortium av huvudägare i CEAB i syfte att stärka och konsolidera bolagets fortsatta verksamhet.

Den pågående emissionen är förlängd till den 29 april för att ge marknaden en möjlighet delta i denna emission.

De konkreta diskussioner som pågår handlar om att knyta ytterligare större medieportaler till bolagets plattformar samt möjliga partnerskap för vissa delar i verksamheten. Vi kommer redan nu söka utökat engagemang i vår bingoverksamhet i Benelux som kan läsas i ett senare meddelande idag. Vi kommer kunna ge information troligtvis i morgon om ett nytt samarbete med en intressant internationell fotbollsportal i Lagkampen. Diskussioner om konsolidering genom investering i bolaget pågår med flera intressenter.

Bolaget kommer så snart möjligt återkomma med detaljerad information i de enskilda fallen.

"Bolaget är nu inne i en dynamisk process och jag hoppas vi når ända fram i dessa förhandlingar som definitivt i så fall kommer stärka bolagets framtida möjligheter." säger Nils-Åke Fahlén VD för Community Entertainment.

Tippa Allsvenskan på vår portal www.lagkampen.se

För ytterligare information vänligen kontakta:

Nils-Åke Fahlén, VD, Community Entertainment AB
Tel: 070 - 746 00 80, E-post: nils@comentab.se

Om Community Entertainment AB
Community Entertainment AB:s affärsidé är att kombinera tävlingar, frågesportspel med underhållning på nätet. Våra produkter bidrar till att öka intresset att besöka våra kunders webbsidor. Tillsammans med kunderna skapar vi nya intäkter via riktade budskap till slutanvändaren. Intäkterna kommer från försäljning av Quiz-applikationer, annonser och som plattformsleverantör. Sedan augusti 2008 är CEAB listat på Aktietorget. www.comentab.se