Community Entertainment

Community Entertainment: NE visar nya versioner av Kunskapsjakten på Skolforum i Älvsjö 1-3 nov!

Pressmeddelande   •   Nov 03, 2010 10:17 CET

Community Entertainments kund Nationalencyklopedin, som i augusti köpte en egen installation av CEABs frågesportsmotor, visade i år upp nya spännande tillämpningar av Kunskapsjakten. Bl.a. har man selekterat och målgruppsanpassat Kunskapsjakten till olika ålderkategorier och ämnesområden för skolans användning med NE som källa.

- Sedan lanseringen i september 2010 har det spelats över 1 miljon spel i Kunskapsjakten. Detta utan att man kunnat vinna några priser mer än att få ett kvitto på sina kunskaper ur den varierade frågedatabasen med 6 000 frågor.

- Frågesportmotorn ligger till grund för vår frågesportprodukt Million Mind, och Nationalencyklopedins köp innebär att man har skaffat sig rättigheter att jobba vidare med sin frågesport Kunskapsjakten så mycket man vill. CEAB är nöjda med detta kvitto som visar att den frågesportmotor vi utvecklat blivit så populär. NE:s satsning har varit väldigt framgångsrik, och CEAB kommer nu ta kontakt med flera av Europas encyklopedier och söka fler sådana samarbeten, säger Nils-Åke Fahlén, vd för Community Entertainment.

Läs mer på www.millionmind.com
För ytterligare information vänligen kontakta:

Olav Törnblom, Sales, CEAB 070 219 04 06, olav@comentab.se

Om Community Entertainment AB
Community Entertainment AB:s affärsidé är att kombinera tävlingar, frågesportspel med underhållning på nätet. Våra produkter bidrar till att öka intresset att besöka våra kunders webbsidor. Tillsammans med kunderna skapar vi nya intäkter via riktade budskap till slutanvändaren. Intäkterna kommer från försäljning av Quiz-applikationer, annonser och som plattformsleverantör. Sedan augusti 2008 är CEAB listat på Aktietorget. www.comentab.se

Nils-Åke Fahlen, VD, CEAB 070 746 00 80, nils@comentab.se