Comparative AB

Comparative Facility Services erhåller prestigefullt uppdrag från industrikoncernen Trelleborg

Pressmeddelande   •   Aug 24, 2015 14:53 CEST

Comparative Facility Services har ingått ett tvåårigt avtal med industrikoncernen Trelleborg om lokalvård och konferensservicetjänster på orten Trelleborg. Uppdraget är en av de största Comparative Facility Services erhållit under året.

”Efter att ha genomfört en fullständig upphandlingsprocess med ett stort antal leverantörer som jämförts med hänsyn till total kostnad och erbjuden service har vi beslutat att skriva avtal med Comparative Facility Services som ny lokalvårdsleverantör på orten Trelleborg. Vi ser fram emot detta samarbete”, säger Johan Wijk, inköpsansvarig inom Trelleborg.

”Comparative har i tuff konkurrens lyckats kombinera ett konkurrenskraftigt pris med en trovärdig kvalitetsbeskrivning och ett upplägg som är kundanpassat. Trelleborg blir ett uppdrag som kommer utveckla oss och är en utmaning som vi ser fram emot. I förlängningen har vi också visat att Comparative är en möjlig partner för större bolag och har kapacitet för leveranser av flera tjänster”, säger Matthias Olsson med ansvar för försäljning på Comparative Facility Services.

FAKTA om Comparative Facility Services
Comparative Facility Services har sedan 1996 levererat premiumtjänster till företag i Skåne. Vi arbetar med en rad olika tjänster som förenklar vardagen, så att våra kunder kan fokusera på sin kärnverksamhet. Vi omsätter 48 MSEK och sysselsätter 180 personer. Vi ägs sedan ett år tillbaka av Rosengård Invest.
Mer om Comparative Facility Services på www.comparative.se

FAKTA om Rosengård Invest
Idén med Rosengård Invest är att underlätta för entreprenörer med utländsk bakgrund att driva och utveckla företag i Sverige. Rosengård Invest skiljer sig från en del andra riskkapitalbolag genom att vi har en mer långsiktig strategi för våra investeringar.
Traditionella riskkapitalbolag planerar skilsmässan redan innan de ingår äktenskap – vi tror på ett långt och passionerat äktenskap så länge vi kan bidra till en positiv utveckling i bolaget. Det går inte alltid att förutse hur lång eller kort resan ska bli, men målsättningen för oss är att skapa starka företag med en stabil utveckling genom att tillsammans investera kapital och kompetens.
Rosengård Invest är ett riskkapitalbolag som investerar i både nya och befintliga företag. Verksamheten bygger på affärer, goda affärer och förväntas uppnå lönsamhet enligt uppsatta mål. En god affär är en affär där alla inblandade tjänar något; entreprenören, investeraren och samhället.
Aktieägare i Rosengård Invest idag är E.ON, Swedbank, Trelleborg AB och Folksam. Tanken är att bredda ägarkretsen med fler investerare.
Mer om Rosengård Invest på www.rosengardinvest.se

Bildmaterial: Copyright Trelleborg AB

Comparative facility services har sedan 1996 levererat premiumtjänster till företag i Skåne. Vi arbetar med en rad olika tjänster som förenklar vardagen, så att våra kunder kan fokusera på sin kärnverksamhet. Bland tjänsterna finns lokalvård, entrémattor, kaffemaskiner, fruktkorgar mm.