Competens

Competens bjuder in deltagare till Prova-på-dagen

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2011 13:12 CET

Competens svenska för invandrare i Täby bjuder in potentiella deltagare till Prova-på-dagen den 2 mars.  -Det är ett unikt tillfälle att få veta mer om våra utbildningar inom sfi och SAS (svenska som främmande språk), säger Anna Zachrisson, affärsområdeschef.

Anna Zachrisson menar att många inte känner till att de har rätt till utbildningen och att den är kostnadsfri, därför är det viktigt att hitta nya vägar att nå ut till potentiella deltagare.

-För oss är kontakten med människan väldigt viktig, och av den anledningen är vi ofta ute och informerar om våra tjänster.  När vi träffar potentiella deltagare märker vi att många inte vet att de har rätt till att läsa svenska för invandrare. Prova-på-dagen är ett ypperligt tillfälle för oss att visa vårt breda utbud, säger Anna.

Competens erbjuder ett flexibelt upplägg där deltagaren kan läsa både på distans och på plats. Utbildningen går att kombinera med SAS (svenska som andraspråk) och i utbildningen ingår också praktik.

För mer information, kontakta:
Anna Zachrisson, affärsområdeschef
anna.zachrisson@competens.se
Tel: 070-237 44 59

Rose-Marie Heiskanen, platschef
rose-marie.heiskanen@competens.se
Tel: 070-398 15 26

Competens är ett nationellt företag med lokal närvaro inom vuxenutbildning, arbetsmarknadsinsatser, rehabilitering och omställning. Vi stärker människors och företags konkurrenskraft genom målinriktad och individanpassad kompetensutveckling. Competens har bedrivit verksamhet sedan 1995 och våra kunder finns inom kommuner, stat och det privata näringslivet. Praktik och nära samarbete med arbetslivet är centralt i samtliga tjänster.