Competens

Competens får betygsrätt

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2012 15:29 CEST

Competens Utbildning Sverige AB, en av Sveriges största aktörer inom vuxenutbildning och utvecklingstjänster, har nyligen erhållit betygsrätt för kommunal vuxenutbildning samt för SFI (Svenska för invandrare), på de orter där man bedriver sådan utbildning. I och med beskedet ges företaget tillstånd att utfärda betyg och intyg (med undantag för slutbetyg) men också att anordna prövning.

-          Vi är mycket nöjda med beskedet, rapporterar Camilla Sonnentheil, marknadschef på Competens.

Berörda kommuner är:

Sfi - Borlänge, Danderyd, Halmstad, Helsingborg, Huddinge, Kungsbacka, Malmö, Nacka, Sollentuna, Stockholm, Sundbyberg, Täby, Upplands Väsby, Vallentuna och Vaxholm.

Kommunal vuxenutbildning - Borås, Botkyrka, Danderyd, Halmstad, Helsingborg, Huddinge, Järfälla, Karlshamn, Lidingö, Lund, Nacka, Nykvarn,Salem, Sigtuna, Sollentuna, Solna, Stockholm, Sundbyberg, Södertälje, Täby, Upplands Väsby, Vallentuna, Vaxholm och Värmdö.

Competens erbjuder ett omsorgsfullt urval av tjänster inom undervisning, konsultation, mentorskap, coachning och rehabilitering. Det övergripande målet är att inspirera människor till att själva ta ansvar för sin utveckling och i förlängningen att hjälpa dem till egen försörjning. Enkelt kan man säga att vi strävar efter att ge våra deltagare en allsidig och praktisk kunskap att ta med sig ut och omsätta i livet – kunskap som ligger till grund för en trygg och långsiktigt fungerande tillvaro. Competens har en stor och gedigen erfarenhet inom vuxenutbildning och utvecklingstjänster och är tillika ett av Sveriges ledande företag på området – ett företag som sätter en ära i att leva upp till sitt goda rykte om att värna kvalitet framför pris. Verksamheten har bedrivits sedan 1995, företaget finns representerat på ett 40-tal orter runt om i Sverige och har en årlig omsättning på c:a 200 miljoner kr. Competens är auktoriserade av Sveriges Auktoriserade Utbildningsföretag (SAUF), ett auktoriserat omställningsföretag samt kvalitetssäkrade av Bureau Veritas.