Competens

Competens startar ny svetsutbildning i Nyköping

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2010 09:29 CET

Behovet av svetsare ökar på arbetsmarknaden och i Nyköping finns ett antal företag som tillsammans har ett rekryteringsbehov av mer än hundra svetsare de närmaste åren.

I samarbete med Campus Nyköping startar Competens en ny svetsutbildning. Utbildningen är framtagen i nära samarbete med företag i området och är skräddarsydd för företagens behov.

Kent Wibergh som är affärsområdeschef för industriteknik inom Competens är mycket positiv till den nya utbildningen och samarbetet med Campus Nyköping. Han menar att Competens kan erbjuda de skräddarsydda lösningar som företagen behöver.

Competens är ett kunskapsföretag med bland annat inriktning mot svetsteknik och erbjuder våra kunder inom offentlig och privat verksamhet svetsutbildningar och andra branschanpassade utbildningar enligt kundens faktiska behov, säger Kent Wibergh.

Rosmari Gärdin, rektor på Campus Nyköping är mycket positiv till vad utbildningen kan ge deltagarna.

Det är fantastiskt roligt att, tillsammans med Competens, starta en utbildning som garanterat leder till jobb för rätt person, säger hon.

Utbildningen startar den 10 januari 2011 och pågår i 35 veckor. Den är kostnadsfri och kan sökas av praktiskt taget alla som fyllt 20 år och som uppfyllt vissa krav på språkkunnighet.

Sista ansökningsdag är 8 december 2010.

För mer information, kontakta:                              För ansökan:
Competens Utbildning Sverige AB                          www.campusnykoping.se
Kent Wibergh
Tingshusplatsen 2
611 32 Nyköping
Direkt: 072-245 06 08

Competens är ett nationellt företag med lokal närvaro inom vuxenutbildning, arbetsmarknadsinsatser, rehabilitering och omställning. Vi stärker människors och företags konkurrenskraft genom målinriktad och individanpassad kompetensutveckling. Competens har bedrivit verksamhet sedan 1995 och våra kunder finns inom kommuner, stat och det privata näringslivet. Praktik och nära samarbete med arbetslivet är centralt i samtliga tjänster.