BIMobject AB

Complete product catalogue of BIM objects from Blå Station

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2013 14:00 CET

Swedish design furniture company BLÅ STATION releases the complete set of updated BIM objects of their furniture and products.

BLÅ STATION is located in what used to be a sewing factory in Åhus, on the
southeast coast of Sweden, where the ocean is just as restless as they are.

They make furniture using carefully chosen techniques and materials. The style, materials and shapes have evolved from close cooperation between BLÅ STATION, designers and industry. BLÅ STATION is meeting the demands and desires of today through an innovative mindset: the curiosity of a child and a determination that refuses to take the easy way out.

Its furniture products are now available at bimobject.com with most products available both in ArchiCAD and AutoCAD format. In total 99 product families are on the BIMobject product portal for free download.

The direct link to the BLÅ STATION products is at:

The product browser view at BIMobject® is at

BIMobject AB är ett svenskt företag med global skalbar affärsidé. Vi hjälper våra kunder att bli mer framgångsrika inom marknadsföring och försäljning, genom att skapa virtuella kopior av deras produkter som BIM objekt.  BIMobject AB utvecklar IT verktyg, web lösningar och tjänster för skapandet, konverteringen och publiceringen av BIM objekt på nätet och skapar en direktlänk mellan produkterna och föreskrivande led som använder BIM/CAD system i byggbranschen.