Comvision

Comvision partner för kommunikation när Din Bil Stockholm höjer profilen

Pressmeddelande   •   Dec 12, 2003 00:00 CET

Din Bil Stockholm, Sveriges största återförsäljare för VW, Audi, Seat, Skoda, VW Lastbil och Buss, Porsche, Bentley och Lamborghini, omprofilerar, höjer servicekvalitén, organiserar om och fusionerar Din Bil Norr och Söder till en verksamhet.

- Det är en viktig och intressant förändringsprocess som behöver kommuniceras konsekvent till alla medarbetare liksom till våra externa målgrupper, säger Sten Forsberg, VD för Din Bil Stockholm. Vi organiserar också om så att varje bilmärke profileras för sig, det ökar våra möjligheter att stärka respektive varumärke och bidra till såväl högre kundlojalitet som lönsamhet och image.

Som PR-partner för intern och extern kommunikation har Din Bil Stockholm valt PR- och varumärkesföretaget Comvision.

- Först och främst har vi startat en riktig och läsvärd personaltidning som vi producerar tredje numret av just nu. Den ska utkomma med åtta nummer per år och kommunicera ledningens vision och mål, händelser i företaget och vara ett språkrör för alla anställda. Vi har också valt att distribuera den till hemadresserna för att den ska kännas viktig att läsa för hela familjen, berättar Lars-Ola Nordqvist, VD på Comvision och kundansvarig.

Nästa steg är den att nya grepp mot specifika målgrupper.

- Det här är ett roligt och mycket stimulerande uppdrag, det görs en riktig nysatsning i Din Bil Stockholm som kommer att stärka bolagets image rejält, avslutar Lars-Ola Nordqvist.

Läs mer om Din Bil Stockholm på: www.dinbil.se