ConcreteIT

ConcreteIT har utsetts till Sveriges bästa arbetsplats 2009

Pressmeddelande   •   Apr 06, 2009 11:07 CEST

Torsdagen den 2 april presenterade Great Place to Work® Institute Sveriges Bästa Arbetsplatser 2009.

ConcreteIT tilldelades 1:a platsen i kategorin 20-50 anställda!

"Vi är både glada och stolta över att vi har lyckats ännu bättre detta år. Vi har återigen fått ett kvitto på att vår filosofi att sätta medarbetaren i centrum fungerar och är framgångsrik", säger Krister Arledal en av ConcreteIT's grundare." "På det här sättet, förutom att det är roligt att tävla, får vi också reda på vilka saker som fungerar bra och vilka saker som fungerar mindre bra. Då vet vi också vad vi ska fokusera på för att bli en ännu bättre arbetsgivare framöver", summerar Krister Arledal.

Det är för sjunde året i rad som Great Place to Work® Institute Sverige presenterar de organisationer som blivit utvalda till Sveriges Bästa Arbetsplatser. Det alla som deltar har gemensamt är att de tillsammans med högt ställda affärsmål bedriver ett aktivt arbete för att vara en bra arbetsplats. De områden som undersöks för att bli Sveriges bästa arbetsplats är bl.a. Trovärdighet, respekt, rättvisa, stolthet samt kamratskap. Undersökningen bygger på anonyma medarbetarsvar om vad de anställda tycker om sitt företag och utgör två tredjedelar av den totala bedömningen.

ConcreteIT är ett privatägt konsultbolag som grundades under lågkonjunkturen 2001 i Stockholm av sex erfarna konsulter. ConcreteIT erbjuder konsulttjänster för systemutveckling, projektledning, integration och säkerhetslösningar inom IT. Fokus ligger på att ge kunderna effektivitetsvinster, kostnadsminskningar och intäktsökningar. Idag har företaget växt till 32 anställda samt ett dotterbolag.

För mer information, kontakta:

Krister Arledal, Grundare Tel. 08-616 86 85 krister.arledal@concreteit.se
Susanne Wallerstein, Presskontakt Tel. 08-616 87 87 susanne.wallerstein@concreteit.se

Läs gärna mer oss vår hemsida www.concreteit.se