Congrex Sweden

Congrex arrangerar EAACI:s kongress för femtonde året i rad

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2012 14:10 CEST

Det är Congrex Sverige som nu fortsätter arbetet som leverantör av PCO-tjänster (Professional Conference Organizer) för EAACI (the European Academy of Allergy and Clinical Immunology) i ytterligare tre år.

– Vi har arbetat med Congrex som partner för den här årliga konferensen sedan 1999. Congrex känner våra behov väl, har varit lyhörda och mycket effektiva som mötesarrangörer för våra 8 000 deltagare och kommer därför att fortsätta att arrangera våra årliga kongresser, säger professor Cezmi Akdis, president för EAACI.

EAACI:s årliga konferens samlar mellan 6 000 – 8 000 delegater från hela världen, vilket gör den till Europas största konferens inom allergi och klinisk immunologi. Samarbetet med Congrex innefattar såväl arbete med strategier som operativa uppdrag, närmast under nästa års konferens som sker i Milano

– Vi är naturligtvis stolta och glada över att EAACI återigen väljer att samarbeta med oss. Nu fortsätter vi vårt arbete med att leverera hög kvalitet och ta EAACI:s kongress in i framtiden. Det här är ett mycket spännande uppdrag för oss, säger Lena Fletcher, vd för Congrex Sweden AB

För mer information, kontakta:
Lena Fletcher, vd, Congrex Sweden AB
Mobil: +46 708 136 062
Mejl: lena.fletcher@congrex.com
Webb: www.congrex.com

Congrex organiserar konferenser och administrerar mötes-, event-, rese- och logibokningar anpassade efter varje kunds individuella behov. Vi har sedan 1982 hjälpt organisationer och företag att genomföra lyckade möten.