Congrex Sweden

Congrex störst på kongresser i Norden för tredje året i rad

Pressmeddelande   •   Feb 27, 2013 15:21 CET

Congrex Sweden genomförde flest kongresser i Norden under 2012. Och det för tredje året i rad. Det visar statistik från ICCA, den globala databasen för mötesindustrin.

Med den nya statistiken befäster företaget sin position som ledande mötes- och kongressarrangör genom att vara störst på kongresser även under 2012.

– Att få det här beskedet för tredje året i rad gör oss naturligtvis mycket stolta och glada. Under året som gick stod kompetensutveckling, kundnytta och produktutveckling i fokus och nu fortsätter vi med att under 2013 lyfta mötets betydelse, säger Lena Fletcher, vd på Congrex Sweden AB.

Konferensbokning online och en ny mötesbarometer från 3S, Meeting Quality Index, är två sådana initiativ som Congrex nu har lanserat för att hjälpa företag och organisationer som vill sätta mötet i fokus.

– Konferenser och möten är så mycket mer än logistik. För oss som helhetsleverantör är det ett måste att ständigt utvecklas för att på så sätt kunna ge strategisk rådgivning till olika organisationer. Och jag ser den här statistiken som ett kvitto på att vi kontinuerligt arbetar med de här frågorna, säger Lena Fletcher.

För mer information, kontakta:
Lena Fletcher, vd, Congrex Sweden AB
Mobil:  0708 136 062
Mejl: lena.fletcher@congrex.com
Webb: www.congrex.se

Congrex organiserar och ger råd inför konferenser samt administrerar mötes-, event-, rese- och logibokningar anpassade efter varje kunds särskilda behov. Vi har sedan 1982 hjälpt organisationer och företag att genomföra lyckade möten och konferenser.