Consilium AB

Consilium levererar brandlarm till Grand Hotel, Sveriges Radio och Bankgirocentralen

Pressmeddelande   •   Okt 14, 2004 14:29 CEST

Consilium har fått order på att leverera brandlarmssystem till Grand Hotel, Bankgirocentralens huvudkontor och till Sveriges Radio i Stockholm. Det sammanlagda ordervärdet uppgår till över 5 miljoner kronor.

I samtliga tre fall rör det sig om äldre brandlarmssystem från 80-talet som byts ut mot Consiliums mest avancerade brandlarmssystem CS3000 med bland annat topp-moderna miljövänliga optiska rökdetektorer. Trots att de tidigare brandlarms-systemen är av ett annat fabrikat tillåter Consiliums teknik att det redan befintliga ledningsnätet utnyttjas - något som avsevärt minskar installationskostnaderna.

– Det är glädjande att vi fått avtal att leverera brandskydd till tre stora prestigeobjekt i Stockholm. Totalekonomin är viktig för kunden och detta i kombination med vår starka serviceorganisation fällde avgörandet, säger Ove Hansson VD för Consilium.

Stockholm 2004-10-14

CONSILIUM AB (publ)

För ytterligare information kontakta:

Consilium AB
Ove Hansson, VD och Koncernchef
www.consilium.se

Consilium växer inom traditionella branscher. Företaget fokuserar på tre kärnområden, Brand & Gaslarm, Navigationsutrustning samt finklippta komponenter för bl.a. bilindustrin. Inom samtliga kärnområden har företaget en stark och i vissa fall dominerande marknadsposition. Consilium är noterat på Stockholmsbörsens O-lista, har 400 anställda och omsätter 630 MSEK.