Consilium AB

Consiliums levererar marina färdskrivare till Wallenius

Pressmeddelande   •   Mar 29, 2006 11:18 CEST

Consilium har fått en order att leverera 15 marina färdskrivare (S-VDR) till Wallenius Marine, vilka har management över alla Wallenius Lines svenskflaggade fartyg. Wallenius Lines är ett av världens ledande rederier för Ro-Ro-transport av fordon. Leverans kommer huvudsakligen att ske under 2006 och 2007.

Wallenius, med huvudkontor i Stockholm, grundades av Olof Wallenius 1934 och är idag ett av Sveriges största rederier. Med en fartygsflotta omfattande 40 fartyg transporterar företaget över två miljoner bilar, bussar och lastbilar runt om i världen varje år.

Consilium har samarbetat med Walleniusrederierna under många år och har förutom marina färdskrivare även tidigare levererat fartygsloggar, navigationsradar och brandlarmssystem.

– Våra erfarenheter med Consilium är goda och de står för ett produkterbjudande med hög kvalitet. I det här fallet presenterade man den bästa produktlösningen och världsomspännande service och support – viktiga faktorer för oss, säger Roger Isaksson, Electrical Superintendent på Wallenius.

– Vi är glada över att vi med avseende på flera av våra produkter får samarbeta med ett säkerhetsmedvetet företag som Wallenius., kommenterar Ove Hansson.

Stockholm 2006-03-29

CONSILIUM AB (publ)

För ytterligare information, kontakta:

Consilium AB
Ove Hansson
Vd och koncernchef
Mobil: 070-576 08 33

Consilium växer inom traditionella branscher. Företaget fokuserar på tre kärnområden, Brand & Gaslarm, Navigationsutrustning samt finklippta
komponenter för bl.a. bilindustrin. Inom samtliga kärnområden har företaget en stark och i vissa fall dominerande marknadsposition.
Consilium är noterat på Stockholmsbörsens O-lista, har 400 anställda och omsätter 650 MSEK.