Continental Airlines

Continental Airlines – nya möjligheter på hemsidan

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2007 09:45 CEST

(Stockholm, 28 augusti 2007) Continental Airlines genomför en förändring på sin hemsida continetal.com, som tillåter resenärer att göra ombokningar Online. Detta är ett led i Continetals strävan att förbättra kundens upplevelse. Resenärers vars flygningar kan komma att påverkas av störningar så som allvarliga oväder, har nu möjligheten att göra ombokningar på continental.com som ett alternativ till att kontakta sin resebyrå.

- Kunder vill ha kontroll över sin resesituation. Möjligheten att göra ombokningar på hemsidan är ytterligare ett steg mot att förstärka kundens möjligheter att enkelt göra förändringar i sin resplan när behovet uppstår,säger Martin Hand, vice VD för bokningar och säljresurser.

Continental Airlines (www.continental.com) är världens femte största flygbolag, med över 3100 dagliga avgångar. Continental flyger på 144 amerikanska och 138 internationella destinationer. Mer än 400 destinationer trafikeras genom samarbetande flygbolag i SkyTeam alliansen. I Europa har Continental över 300 avgångar i veckan från 29 städer i 16 länder till knutpunkterna i New York, Houston och Cleveland. Därifrån har Continental anslutningar till mer än 230 städer i hela Nordamerika, Latinamerika och Karibien. Under OAG Airline of the Year Award 2007, baserat på en omröstning bland affärsresenärer från hela världen, vann Continental pris för “Best Executive/Business Class” för femte året i rad samt "Best Airline Based in North America" för fjärde gången. Fortune magazine utsåg Continental Airlines till ”No 1 Most Admired Global Airline” på 2007 års lista över de mest beundrade globala företagen. Utöver flygbolagen i SkyTeam alliansen samarbetar Continental i Europa, Mellanöstern och Indien med Air Europa, Emirates, och Virgin Atlantic Airways.

###

Detta pressmeddelande distribueras för Continental Airlines av kommunikationsbyrån Trimedia Stockholm. För ytterligare information eller bildmaterial vänligen kontakta Pernilla Bäckman, Trimedia Stockholm, +46 708 788007.