Continental Airlines

Continental Airlines utnämnt till Nordamerikas bästa flygbolag

Pressmeddelande   •   Sep 04, 2008 14:14 CEST

Continental Airlines har blivit utnämnt både till Nordamerikas bästa flygbolag och det med bäst kabinpersonal i Skytrax 2008 World Airline Awards.

Flygbolagen bedömdes genom en oberoende passagerarundersökning där mer än 15 miljoner deltagare over hela världen tillfrågades mellan augusti 2007 och juni 2008.

Continental Airlines är världens femte största flygbolag. Tillsammans med Continental Ex press och Continental Connection, har 3,000 dagliga avgångar i Amerika, Europa och Asien, med 140 inrikes och 139 utrikes destinationer. Ytterligare 550 destinationer ingår genom flygbolagen i SkyTeam alliance. Continental har 46 000 anställda och har hubbar i New York, Houston, Cleveland och Guam. Tillsammans med Continental Express har man 69 miljoner passagerare per år.

Continental belönas ofta med olika utmärkelser för sin högklassiga service och företagskultur. För femte året i rad utnämnde FORTUNE magazine Continental till det mest beundrade flygbolaget i världen på listan över 2008 års mest beundrade företag i världen. För mer information om företaget, besök continental.com.

Continental Airlines
Continental flyger på 144 amerikanska och 139 internationella destinationer. Mer än 550 destinationer trafikeras genom samarbetande flygbolag i SkyTeam alliansen. I Europa har Continental över 300 avgångar i veckan från 30 städer i 16 länder till knutpunkterna i New York, Houston och Cleveland. Därifrån har Continental anslutningar till mer än 230 städer i hela Nordamerika, Latinamerika och Karibien. Under OAG Airline of the Year Award 2007, baserat på en omröstning bland affärsresenärer från hela världen, vann Continental pris för “Best Executive/Business Class” för femte året i rad samt "Best Airline Based in North America" för fjärde gången. Fortune magazine utsåg Continental Airlines till ”No 1 Most Admired Global Airline” på 2007 års lista över de mest beundrade globala företagen. Utöver flygbolagen i SkyTeam alliansen samarbetar Continental i Europa, Mellanöstern och Indien med Air Europa, Emirates, Kingfisher Airlines och Virgin Atlantic Airways.

Detta pressmeddelande distribueras för Continental Airlines av kommunikationsbyrån Trimedia Stockholm. För ytterligare information eller bildmaterial vänligen kontakta Carin Molander, Trimedia Stockholm, +46 70 878 80 02.