Contribute

ContributeShopping.com mot 100 000 fans på Facebook

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2010 15:13 CET

Göteborg, 2010 02 16. ContributeShopping.com, shoppingportalen där alla köp finansierar vattenprojekt i Afrika, meddelar idag sitt mål med att nå 100 000 fans på Facebook innan årets slut.

Efter framgångarna i Sverige pågår just nu en lansering av portalen i USA och UK där samarbeten slutits med stora välgörenhetsorganisationer. Contributes fanpage på Facebook samlar fans från alla länder Contribute verkar i. Genom att genomföra sina inköp genom ContributeShopping.com blir medlemmarna delaktiga i finansieringen av brunn- och vattenprojekt i Afrika.

Tillgång till rent vatten är något som de flesta människor i västvärlden tar för givet. Ändå saknar mer än en miljard människor i världen tillgång till rent vatten. I Afrika lever nästan 40% av befolkningen utan rent vatten. Att bygga brunnar är en relativt liten investering som gör väldigt stor skillnad. För så lite som 50 kronor kan en människa få tillgång till rent vatten under 10 års tid.

För att bli delaktig i att nå målet på 10 000 fans, gå in på http://www.facebook.com/pages/Contribute/345875600471?v=info och bli fan du också. Allt eftersom brunnar blir färdigbyggda uppdateras hemsidan och Facebooksidan med bilder och information om projekten.

ContributeShopping.com är en del av Contribute Concept. Contribute skapar möjligheter för konsumenten att genom sina dagliga inköp bidra till välgörenhet, utan att det kostar något extra. Företaget grundades i Sverige under 2009 av Henrik Zander och Karl Wijkmark.

För ytterligare information:

Karl Wijkmark, e-mail: karl@contribute.se, tfn: 0739-815449