Conveyor 22 AB

Conveyor 22:s transportörer i ny Visionmatare från Concept.

Pressmeddelande   •   Maj 18, 2016 09:55 CEST

Conveyor 22 producerar kompakta elektriska transportörer i världsklass. Den linjära rörelsen möjliggör unika lösningar för transport av fast material; utmatning, organisering, sortering eller separation. Efter många års erfarenhet av olika branscher är Conveyor 22 redo för samarbete med robotautomation.

På mässan Elmia Automation 2016 presenterade Concept sin Visionmatare med två Black Line 141-transportörer från Conveyor 22 inbyggda i systemet. Den nya Visionmataren kombinerar flera olika transportörer, två visionkameror och robot. Utrustningen är avsedd att serva en stor robotcell och är en standardmodul i Concepts produktsortiment.

Efter tester med olika typer av transportörer valde Concept att använda elektriska linjärtransportörer från Conveyor 22. Som det berättas av Concept: "Jämfört med vibratorer är Conveyor 22:s matare enkla att ställa in, har tyst gång och stannar på ett bra sätt vilket gynnar utspridning av materialet till robotplockningen.”

De elektriska linjärtransportörerna transporterar materialet med samma hastighet oberoende av viktskillnad utan frekvensjustering. Visionmataren blir därför flexibel då den kan användas för olika produkter. Denna egenskap ger Conveyor 22:s transportörer stora möjligheter i applikationer inom automationsindustrin.

Titta på videon: Visionmataren

Conveyor 22 AB strävar efter att tillhandahålla lösningar för att förenkla automationsprocessen, bidra till mer hållbart energiutnyttjande och en miljövänlig arbetsmiljö. Användningen av transportörerna har effektivt förenklat transportsystem och förbättrad produktivitet genom att eliminera manuella frekvensjusteringar, underhåll och oplanerade driftstopp.

Conveyor 22 AB är ett högteknologiskt företag beläget i det natursköna nordvästra Blekinge. Conveyor 22 har en patenterad unik lösning som ökar produktiviteten, minimerar underhållet och är anpassningsbar till kundens specifika behov. Conveyor 22:s matare är de renaste, mest underhållsfria och mest kostnadseffektiva transportörerna på marknaden. www.conveyor22.se