WebCoast

Coompanion - en av WebCoasts sponsorer

Pressmeddelande   •   Mar 13, 2012 08:15 CET

Vi vill vara med på WebCoast, då det är ett sammanhang som ligger precis i linje med våra värderingar. Detta var något av vad Ingrid Bexell Hultén, informationsansvarig och Per Adolfsson, företagsutvecklare på Coompanion sa om valet att engagera sig som silversponsor till knytkonferensen WebCoast.

Coompanion fyller 25 år i år och kommer att fira det genom att vara med som silversponsor och då passa på att skapa en workshop under WebCoast. En workshop som utgår från hur man får igång folks kreativitet för att komma på en affärsidé. Det hoppas Coompanion ska vara intressant för många!

Som företag ger vi information, företagsrådgivning och utbildning till människor som vill förverkliga företagsidéer tillsammans – från idé till framgångsrikt företagande. Många tycker att driva företag tillsammans är en bra idé men vill ha hjälp att hitta personer att samarbeta med. Därför lanserar Coompanion, inför WebCoast, en virtuell mötesplats där man kan hitta kompanjoner om man vill starta företag tillsammans eller samarbeta i sitt företagande.

Varför är ni med på WebCoast?

Det är ett sammanhang som ligger precis i linje med våra värderingar – ett ställe för de som tycker det är kul att göra saker tillsammans. Vi skulle beskriva det som en ”opensource”- konferens, där alla vill lära mer och även vill dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper.

Vad vill ni lära er av andra på WebCoast?

Som företagsutvecklare är WebCoast fyllt av kunskap, som vi måste ha. Man måste inte alltid veta allt om allt men man bör ha inblick. Vi tror att WebCoast-besökare är ”early adopters”och vi vill självfallet se vad som är på gång. WebCoast ger tillfällen för nätverkande och att knyta kontakter, samtidigt som vi kan komma att lära oss mer om nya ämnen.

-  Igår lanserade vår nya mötesplats www.kompanjoner.se och det ska bli kul att få feedback på sajten redan nu till helgen. Vi ser verkligen fram emot denna kunskapshelg, sa Ingrid Bexell Hultén.

Foto: Sina Farhat

WebCoast drivs av engagerade människor som kavlar upp ärmarna och skapar en konferens de saknar i Västsverige: 16-18 mars går knytkonferensen WebCoast återigen av stapeln. Projektet drivs utan vinstsyfte och finansieras av biljettintäkter och sponsring. Inititiativet kom från Maria Gustafsson den 3 november 2010 och i mars 2011 var den första "unconference" på Lindholmen Science Park.  Tillsammans har de grundat den ekonomiska föreningen Westcoast Web Network.