25ah

Coop får ny kostym

Pressmeddelande   •   Jun 20, 2013 14:21 CEST

Designbyrån 25ah har på uppdrag av Coop tagit fram ett nytt visuellt uttryck till åtta av företagets butiker i Sverige.

25ah har bland annat omarbetat pris-, hänvisning- och produktkommunikationen. För stilkoncept och inredningsarkitektur står Koncept Stockholm. Stort fokus har legat på att skapa en mer trivsam och inspirerande butiksmiljö.

Syftet med det omfattande arbetet är att stärka och sammanföra hela kooperationen under ett enhetligt varumärke – Ett Coop och att bli det naturliga valet för svenska hushåll där barnfamiljer är den primära målgruppen.

”Med ledorden familjens bästa vän har vi utvecklat ett lekfullt, vänligt och inspirerande uttryck. Målet var att skapa en mer trivsam och tidseffektiv butiksupplevelse, där man kommunicerar på ett mer kreativt sätt. Vi ville skapa en positiv atmosfär i butiken. Kan vi också få människor att le medan de handlar sina dagligvaror har vi lyckats" berättar Jacqueline Jacoel, VD och projektledare på 25ah.

"Det har varit ett stort och komplext strategiarbete som samtidigt varit väldigt roligt och inspirerande. Vi på Coop är väldigt nöjda och stolta över det arbete vi har gjort tillsammans" berättar Björn Drawfarc, Coop Marknad.

Den nya kommunikationen finns bland annat på Coop Centralen, Coop Sveavägen, Coop Mariatorget och Coop Forum Värmdö.

25ah är en Stockholmsbaserad design- och varumärkesbyrå som utifrån kommersiell strategi arbetar med kreativa identitetslösningar, inomhusmiljöer, förpackningar, print och webbapplikationer. Läs mer om 25ah och projekten på www.25ah.se.