Coop

Coop Konsum i Malmköping är årets Konsumföretagare

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2003 16:16 CET

Igår avgjordes den prestigefyllda tävlingen Årets butik i klasserna: Årets Coop Konsum, Coop Extra och Årets Företagare 2003. Vinnare av Årets Coop Konsum 2003 blev Lägerhyddan med butikschef Peter Larein. Coop Extra Stuvsta med butikschef Torbjörn Karlsson vann klassen Årets Coop Extra 2003 och Årets Företagare 2003 gick till Kent Cedeheim på Coop Konsum i Malmköping.

Priset Årets Företagare gick till butiken i Malmköping med motiveringen: Företagaren är en mycket god representant för kedjan Coop Konsum. En ambassadör för kedjan genom bland annat mentorskap för nya företagare och framgångsrikt arbete med engagerade butiksråd och lokala organisationer på orten.

Butiken har ett högt säljtryck, uppvisar köpglädje, välfyllda gavlar och smakfulla exponeringar med utmärkt skyltning. Tillsammans med sin personal arbetar företagaren strukturerat med grundrutiner och lyfter en redan hög skötselnivå ytterligare en nivå med hjälp av mattips och kreativa detaljer, vilket gör butiken till ett föredöme inom Coop Konsum.

- Vi är oerhört glada och stolta idag. Vi har jobbat hårt och det här är ett bevis på att vi har jobbat på rätt sätt. Dessutom tycker vi att det är extra roligt att en liten butik ute på landet får den här uppmärksamheten, säger Kent Cederheim, butikschef Coop Konsum i Malmköping.

Ytterligare upplysningar
Thomas Evertsson, chef Coop Konsum 08-743 19 39
Kent Cederheim, butikschef Coop Konsum Malmköping, 0157-200 42
Coop Sveriges presstjänst 08-743 23 33

Coop Sverige AB bedriver dagligvaruhandel genom butikskedjorna Coop Forum och Coop Konsum. Coop Sverige AB är en del av Coop-koncernen, Nordens största dagligvaruföretag och gemensamt ägt av konsumentkooperationerna i Sverige, Norge och Danmark. Coop Sverige ABs uppdrag är att erbjuda sina medlemmar ekonomisk, ekologisk och social nytta.