Kooperativa Förbundet, KF

Coop MedMera utökar samarbetet med Expert

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2007 10:34 CEST

Coop MedMera-kortet utvidgar från och med den 20 augusti sitt samarbete med hemelektronikkedjan Expert till att gälla kedjans samtliga 230 butiker över hela landet.

Coop MedMera, som är konsumentkooperationens medlemskort, är redan idag marknadens bredast kundkort. Genom det utökade samarbetet med Expert kan det nu användas i drygt 1 200 butiker och stormarknader, både inom kooperationen och hos samarbetspartners.

– Samarbetet med Expert innebär att konsumentkooperationens medlemmar och kunder nu får ännu fler möjligheter att samla poäng på sina inköp och därmed få tillgång till en ökad mängd rabatter och erbjudanden. Expert är en partner som mycket väl uppfyller våra högt ställda krav på kvalitet och kundbemötande, säger Lena Grönwall, marknadschef för Coop MedMera.

Det ökade samarbetet med Expert är det första steget i en utvidgning med en rad nya partners som MedMera planerar under den närmaste tiden. I och med att MedMera AB nyligen beviljats banktillstånd av Finansinspektionen kommer också ett antal nya finansiella tjänster att erbjudas.

För ytterligare information kontakta:
Gunilla Dahlqvist, presschef KF, 08-743 26 60, gunilla.dahlqvist@kf.se
Lena Grönwall, marknadschef Coop MedMera, 08-743 50 23, lena.gronwall@kf.se
Se även: www.coopmedmera.se

Coop MedMera är konsumentkooperationens medlemskort och nyckeln till de rabatter, tjänster och övriga förmåner som medlemmarna erbjuds. Den som drar sitt MedMera-kort vid betalning i kassan eller på internet samlar poäng, en poäng per krona, och får vid 5000 poäng en premiecheck. Värdet uppgår till 50 kronor eller 5 alternativt 10 procent beroende på var den används. Kortet kan användas i butiker och stormarknader inom Coop och andra försäljningsställen inom konsumentkooperationen samt hos anslutna partners som KappAhl, Expert, Akademibokhandeln, OKQ8 med flera. MedMera Bank AB är ett dotterbolag till Kooperativa Förbundet (KF).